"Kapitalismis on see tavaline, et üks ostab ja teine müüb," ütles Sillat, kuid möönis, et 20-protsendiline hinnaalandus on suur. "Tõenäolist toetab sellist tehingut tehas, sest automüüja marginaalid on tavaliselt väiksemad".

Sillati arvates pole auto müüjal mõtet riigikogulasi moosida. "Autokaubandus on ametlike tegijate osas korrastunud ja mingit hämarat äri siin ei käi. Igal pool on tootjad huvitatud, et riigijuhid kasutaksid just nende tooteid. Keegi midagi ei kingi ega anna alla mõistlike hindade," lisas Sillat.

AMTEL-i tegevjuht selgitas veel, et kui mõni riigipea soovib autot osta, siis on tavaline praktika, et tehas otsustab teha konkreetse hinnaalanduse ja garanteerib müüjale pisikese müümise marginaali, millest ei tohi hinda kõrgemaks tõsta. "Nii tootja ise kui ka maaletooja teenivad vähe, nende huvi on aga see, et automark oleks nähtav".

20-protendilise soodustusega (ligi 10 000 eurot) autot müües Sillati sõnul ei saa tootja ei kasu ega kahju. "Kui tehas annab hinnaalandust, siis ei anna ta edasimüüjale 40 protsenti soodsamalt, et too 20 protsenti kasumit teeniks. Jutt käib mõnest protsendist kasumist".

Ainuüksi PR-trikina Sillat soodusmüüki ei näe. "Muidugi on küsimus imagoloogiline. Ka konkurendid on erinevatel aegadel müünud valitsussektorisse autosid - nii Mercedes, Volvo kui ka BMW. Aga ega selleks oldagi tihtipeale motiveeritud, sest nii väga palju ei teeni," kommenteeris Sillat.

Sillati arvates võiks preagu pigem mõelda sellele, kuidas reguleerida autoturu nn hallid tsoonid. "Kui keegi tahab seadusi mitte vastu võtta, siis selles võiks näha korruptsiooni. Aastaid siin turul legaalselt tegutsenud firmal pole mingeid halbu kavatsusi".

Sillat näeb äsjapuhkenud skandaalis ka konkurentide kadedust. "Kedagi vist torgib, et konkurent sellise pakkumise tegi. Aga selle saavutamiseks tuli teha tehases palju tööd. Liidu poolelt võin öelda, et äriliselt on tehtud hea samm, mis küll suuri summasid sisse ei too, aga Volvosid on Lossi platsil rohkem kui enne".