Vastavalt Ruhnu valla soovidele majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumis koostatud lähteülesandele tellis veeteede amet katamaraan-tüüpi laeva, mis on ette nähtud kauba ja inimeste veoks Ringsu–Roomassaare ja Ringsu–Pärnu liinil. Laeva pikkus on 23,9 meetrit, laius 8 meetrit ja süvis 1,8 meetrit ning selliste mõõtmetega laev saab probleemideta siseneda kõikidesse etteantud sadamatesse.

Lisaks 60 reisijale mõeldud salongile on laeval ka kaubatekk kandejõuga kuni 5 tonni, mis võimaldab vedada saarele vajalikku kaupa ja vajaduse korral transportida Ruhnu elanikel ka kuni 2 sõiduautot mandrile ja tagasi. Autode peale- ja mahasõiduks on laev varustatud ahtriaparelliga.

Ruhnlaste eelistatud katamaraan-tüüpi laeva tellides oli selge, et autode maha- ja pealesõit Ringsu sadamas vajab eraldi lahendust, kuna katamaraani autotekk asub kõrgemal kui Ringsu sadama kai. Kõrvalseisjale võib tunduda, nagu oleks kaks võimalust: kas teha autotekk madalamale või aparell pikemaks, et ühilduks sadama kaldteega. Antud laevatüübi puhul kumbagi lahendust rakendada ei saa, sest ehituslikult ei ole võimalik katamaraani autotekki madalamale tuua ja aparelli pikendamisega muutub küsitavaks teine lähteülesande oluline punkt — tagada laeva töökiirus kuni 20 sõlme.

Vastavalt lepingule on laevaehitaja AS Baltic Workboats ülesanne arvestada aparelli kasutamisvõimalustega Ringsu ja Pärnu sadamas, mida nad ka teinud on, pakkudes lahendusena välja Ringsu sadama kai kaldteele kergestiteisaldatava lisakaldtee kasutamise. Laevaehitaja konstrueerib ja ehitab vajaliku lisakaldtee omal kulul enne laeva ekspluatatsiooni algust. Vajaduse korral võib samasugust kontruktsiooni kasutada teistes madalate kaidega sadamates. Pärnu sadamas lisalahendusi vaja ei ole.