Hetkel on teada, et juhtum ei olnud põhjustatud ohutusnõuete rikkumisest, kuna rongi juhtsüsteemid toimisid õigesti, tuvastades Saue jaamas ülekoormuse ning takistades rongi edasi liikumist. Algatatud menetlus keskendub kitsalt sellele, kas rongijuhi edasine tegevus oli nõuetekohane ning kas pandi toime ohutusalaseid rikkumisi, teatas amet.

Maksimaalne lubatud inimeste arv rongis on piiratud ameti teatel rongi tehnilise võimekusega. Reeglite kohaselt ei tohi rongi üle tema võimekuse kasutada, seega veoettevõtja peab arvestama reisijate teenindamisel koosseisu mahutavusega. Antud juhul on selge, et veoettevõtja seda ei arvestanud, mistõttu rongi juhtsüsteemid sekkusid õigeaegselt ning seiskasid rongi.

Kuna kõik asjaolud ei ole Tehnilise Järelevalve Ametile hetkel teada, on raske anda hinnangut rongijuhi edasisele tegevusele.

"Samas, olukorras, kus reisi jooksul tekib tehniline rike või ilmneb mõni muu asjaolu, mis takistab reisi edasist kulgu, on ilmne, et sellest teavitatakse reisijaid. Reisi katkemisest teavitamine on üks osa kvaliteetsest klienditeenindusest, mille üle teostab Eestis järelevalvet Tarbijakaitseamet," teatas amet oma avalduses.

Möödunud laupäeval toimus Kloogaranna festival ja selleks puhuks pani Elektriraudtee käima spetsiaalse festivalirongi. Paraku jäi kell 13:15 Balti jaamast väljunud rong juba Sauel seisma ega lasknud inimesi ustest välja. Vähemalt 1500 reisijal tuli 40 minutit teadmatuses passida.

Pardasüsteemi logiandmete ja personali ütluste põhjal lükkas Elektriraudtee päev hiljem osa meedias avaldatud väidetust ümber ning kinnitas, et hädaolukorraks seda intsidenti kindlasti nimetada ei saa. Küll aga erijuhtumiks.

“Hädaolukord see ei olnud, sest voolutoide oli rongis olemas ning enamus ajast töötas ka konditsioneer,” rääkis Elektriraudtee müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste. Ta täpsustas, et seisak kestis 32 minutit ning konditsioneer seiskus esimeseks kümneks minutiks.

Kaareste selgitusel põhjustas intsidendi Saue peatuses lisandunud inimhulk, mis põhjustas rongi õhkvedrusutuse ülekoormuse. Reisijaid oli sel hetkel lubatust kolm korda rohkem. “Kujutate ette, ühe rongiga püüdis korraga sõita 30-40 bussitäit inimesi,” lisas Kaareste.