Kuigi seadusega on alkoholi reklaam lubatud alates kella 21-st, seadsid alkoholifirmad ja eratelekanalid endile täiendava piirangu alkoholi reklaamimiseks televisioonis. Uuest aastast ei näidata alkoholirekaame enne kella 22 saadetes, mis algavad enne kella 21 ja võivad nii jätta mulje ealisest sobivusest lastele. Samuti lepiti kokku, et kellaajast hoolimata ei edasta alkoholi reklaami saadetes, mis on suunatud peamiselt lastele, teatas pressiesindaja.

„Vastutustundliku alkoholireklaami kokkuleppega soovime omalt poolt reageerida ühiskonna valupunktidele. Seame endale seadusest rangemad piirangud, et vältida laste kokkupuudet televisioonis näidatava alkoholireklaamiga,“ ütles Alkoholitootjate Liidu juht Janek Kalvi.

„Vajadus selle kokkuleppe järele oli olemas ning meie kui alkoholitootjate ja maaletoojate soov on võtta ise endale täiendavaid kohustusi ja täita neid. Oleme mõistlikud partnerid riigile ja ühiskonnale ning näitame oma tahet ja suutlikkus ise piire tõmmata,“ ütles Eesti Õlletootjate Liidu juht Jüri Kert.

„Kokkuleppe tulemused toovad telekanalile küll miljonites kroonides rahalist kahju, sest sellega anname ära kõige magusama reklaamiaja, kuid laiemat pilti vaadates on see vastutustundliku alkoholireklaami kokkulepe midagi, mille üle võime uhkust tunda,“ ütles Kanal 2 peadirektor Urmas Oru.

Alkoholitootjate, -importööride ja telekanalite enesepiiramise kokkuleppele alkoholireklaami esitamisel kirjutasid alla AS Kanal 2 (programmid Kanal 2, Kanal 11), AS TV3 (programmid TV3, TV6, 3+), Eesti Alkoholitootjate Liit, Eesti Õlletootjate Liit ja Alkoholi Importööride Liit. Kokkuleppele allakirjutanud käsitlevad lastena kõiki alla 18-aastasi.