„See „näpuviga“ on rahalises mõttes oluline ja tuntav. Sellise suurusjärgu summa peaks igal juhul ka audiitori tähelepanu äratama,“ rääkis reformierakondlane Sõerd Delfile.

„Selline kande ümbertegemine, see on sisuline muudatus kogu aruandes ja tekib ridamisi küsimusi. Kas raamatupidamiskandeid on ümber tehtud? Kas keegi võiks vaadata ka, mis nende arvete taga on? Need on suured summad. Milliseid töid seal ikkagi tehti ja milliseid teenuseid osutati?“ jätkas ta.

„Summa suurusjärk on selline, et see omab sisulist tähendust aruandes . See pole selline summade ühest lahtrist teise liigutamine, mis mõju ei avalda,“ leidis Sõerd.

Kas avalikkusele teada olev summa võib olla vaid häda sunnil tehtud käik ning tegelikkuses võib olla tegemist mingi suurema skeemiga? „Kui kõrvalt asjatundjana vaadata, siis tekib kindlasti selline küsimus,“ leidis Sõerd.

„Täiesti iseenesest mõistetav on see, et erakondade rahastamise järelevalve komisjon (ERJK) vaataks seda juhtumit natukene laiemalt. Ühe kande muudatuse ümber on tekkinud järjest uusi küsimusi. Iseasi, kas komisjonil on suutlikkus seal selgust luua, kuid seda oleks tarvis,“ lisas ta.

„Kas ei ole raamatupidamisandmete moonutamisega näiteks? Ei oska hinnata, kas seal ka mingid kuriteokoosseisud on, kuid küsimusi on väga palju tekkinud,“ ütles Sõerd.

SDE edastas 23. augustil ERJK täiendatud kampaaniakulude aruande, millele on võrreldes eelnevaga lisatud üks valimisreklaami tootmise eest tasutud arve kogusummas 41 692,07 eurot. Antud kuludokument on kajastatud erakonna raamatupidamises ning majandusaasta aruandes erakonna muu reklaamikuluna, kuid oli partei sõnul ekslikult välja jäänud valimiskampaania aruandest.

Sotside väitel avastati viga võrreldes 2011. aasta kampaaniaaruandeid ja majandusaasta aruannet.

„Eksituse põhjuseks oli kampaaniaaruande käsitsi koostamine, kus dubleerimise käigus oli kõnealune arve jäänud kampaaniakulude aruandes kajastamata," selgitas augusti lõpus sotside peasekretär Indrek Saar kujunenud olukorda.