"Teeomanikule tulemusliku kahjunõude esitamiseks on vajalik, et auto löökaugus või kvartalisisestel teedel lume ja jää koristamata jätmise tõttu purunemine oleks kindlasti politsei poolt fikseeritud, sest ilma selleta võib osutuda keeruliseks tõendada kahju tekkimist teeolude tõttu," ütles Thor advokaadibüroo advokaat Sven Veltmann BNS-ile.

"Üha enam on praktikas juhtumeid, kus kahju ei teki mitte ainult löökaugust, vaid kinnisõidetud lume ja jää ebatasasusest liiklemiseks ettenähtud teel. Inimesed ei ole paljuski teadlikud asjaolust, et õigusaktiga on ettenähtud tee seisundinõuded, millele liiklemiseks ettenähtud tee peab vastama," sõnas Veltmann.

"Sõidukijuhtidel tasub ka teada, et teeomaniku hoiatav liiklusmärk iseenesest ei vabasta teeomanikku vastutusest," sõnas Veltmann. "Hoiatav liiklusmärk peab sisaldama piisavat teavet ohutu liiklemise tagamiseks ning vajadusel olema varustatud lisatahvliga. Hoiatav liikluskorraldusvahend jaotab osa vastutusest teel liiklejale, kuid kui tee ei ole lõppastmes hoolimata märgitusest liiklejale ohutu, vastutab kahju eest ikkagi teeomanik" rõhutas advokaat.

"Kui politsei on olukorra fikseerinud ja teeomanik keeldub sellest hoolimata kahju hüvitamast, siis võib kannatanu pöörduda teeomaniku vastu ka kohtusse. Siiski tuleb arvestada, et lahendi saavutamine kohtus on pikajaline ja kulukas protsess." ütles Veltmann.

Tallinna teed ja tänavad on käesoleval talvel lagunenud sedavõrd, et Järvevana teel on piiratud kiirus 50 ning paljudel suurtel tänavatel 30 kilomeetrini tunnis. ETV uudistesaade "Aktuaalne kaamera" vahendas esmaspäeval, et olukorra parandamiseks peaks Tallinn tehnikaülikooli spetsialistide hinnangul kulutama teede remondile praeguse 7 miljoni euro asmel 37 miljonit eurot aastas. Tänavu linna eelarves kõigi teede remondiks ette nähtud 7 miljonile eurole lisandub veel 12 miljonit Ülemiste liiklussõlme ehituse tarbeks