Aparaat kujutab endast automaadi M16 plastmudelit, millega saab tavalises klassiruumis matkida saja meetri kaugusele tulistamist. Lisaks mänguautomaadile kuulub komplekti elektrooniline märklaud ning tulemuste kuvamiseks ka sülearvuti, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Mängurelv on mõnus vaheldus,” arvas Tallinna tehnikagümnaasiumi abiturient Joonas. Tema seitsmendas klassis õppiv koolivend Karl jääb küsimustele vastates küll ujedaks, ent näitab, kui hästi ta oskab elektroonilist automaati kasutada.

Mängurelvaga luuakse lasketiiru efekt, kuna ehtsat automaati imiteeriva relvaga sihitakse seinal olevat märklauda, lasketulemused kuvatakse aga arvuti­ekraanile, samal ajal kui reibas arvutihääl need ka kõva häälega kuuldavale toob.

Ühe imitaatori kogumaksumus on 22 580 krooni ning need hankis taotluse esitanud koolidele kaitseministeerium.

Kaitseministeeriumi pressiesindaja Peeter Kuimet kinnitas, et koolide varustamist jätkab ministeerium ka tulevikus. “Imitaatoreid on koolidesse jagatud eelkõige selleks, et riigikaitsetunde noorte jaoks elavamaks ning põnevamaks muuta,” selgitas Kuimet. “Mängurelvaga õpivad noored relvi käsitsema ning nendega sihtima ja tulistama. Oluline on ka ohutustehnika.”

Tehnikagümnaasium oli eelmise aasta alguses üks esimesi koole, kes kaitseministeeriumiga lepingu sõlmis ning seeläbi laskeimitaatori omandas. Kooli direktor Anneli Errit rääkis Päevalehele, et TTG õpilased käisid lasketiirudes harjutamas juba varemgi, kuid uus aparaat aitab laskmisõpet intensiivistada ning on lõppkokkuvõttes ka odavam.

“Mänguautomaat ei kuluta padruneid ja seda saab mugavalt paigutada ükskõik millisesse klassi,” nimetab ta selle eeliseid. Tehnikagümnaasiumis võtavad riigikaitseõpetusest osa 12. klasside poisid, kuid imitaatorist saavad tulistamist harjutada ka nooremad õpilased.

Lastepsühhiaater Anne Kleinberg ütles Päevalehele, et laske­imitaatoreid koolidele jagades tuleks õpilastele rohkelt selgitusi anda. “Sisuliselt ei ole asja idee halb,” ütles Kleinberg. “Samal ajal ei tohiks mänguautomaate lastele lihtsalt välja jagada, jättes noored järelevalveta ning selgitamata põhjalikult, mis on laskeriistadega tulistama õppimise mõte.”

Lastepsühhiaater rõhutas, et harjutusülesandeid ei tohiks kindlasti läbi viia ilma juhendaja kohalolekuta ning õpetaja peaks noortele ohtralt selgitusi jagama ja nende tagasisidet arvesse võtma.

“Miks noored mehed sooritavad nüüdisajal rohkelt enesetappe?” esitas Kleinberg retoorilise küsimuse. “Paljuski nimelt sellepärast, et oskavad hästi relvi käsitseda.”

Lastepsühhiaater lisas, et ta ei arva, nagu võiks tulistamist imiteerivate riistapuude õpilastele jagamine mingeid halbu tagajärgi põhjustada. “Peamine on, et asju aetaks arukalt,” tähendas ta. “Muu hulgas tuleb läbi mõelda, milline vanuserühm imitaatori juurde lasta.”