Kui on juhtunud õnnetus ja on vaja kiiresti appi kas kiirabi, päästjaid või politseid, siis teevad inimesed õigesti, kui haaravad kohe telefoni ja helistavad 112. Juba üle kahe aasta on aga käigus lahendus, mis võimaldab ka kuulmis- ja kõnepuudega inimestel õnnetuse korral kohe telefon haarata ning saata 112-le hädaabisõnum. Hädaabisõnumi teenus on küll väljatöötatud kuulmis- ja kõnepuudega inimeste vajadustest lähtuvalt, kuid sõnumit saavad saata ka need, kes saavad rääkida ja kuulevad. Kuna rääkimine on tunduvalt kiirem infoedastus, siis palub Häirekeskus neil, kes saavad rääkida ja kuulevad, ikka helistada numbrile 112.

SMS-112 teenuse kasutamiseks on väga tähtis luua eelnevalt kasutajakonto spetsiaalses internetikeskkonnas aadressilt https://sms.112.ee . Kasutajakonto loomisel tuleb registreerida telefoninumber, millelt sa tulevikus soovid edastada 112-le hädaabisõnumit. Just telefoninumbri abil, millelt tuleb hädaabisõnum tehakse kindlaks sõnumi saatja isikuandmed. Siinkohal on tähtis meeles pidada, et telefoninumbri vahetamisel tuleb number kindlasti ka SMS-112 registreerimiskeskkonnas ära vahetada. Selle muutmata jätmisel ei pruugi sinu sõnum jõuda kiiresti päästekorraldajani. Ja veel üks nüanss on oluline – üks telefoninumber saab olla seotud ainult ühe isikuga. Aga ühel inimesel võib olla taskus mitu telefoni, mille numbrid on kõik registreerimiskeskkonnas teenuse kasutajaks kirja pandud.

Registreerimata telefonidelt saadetud sõnumid ei jõua kiiresti päästekorraldajani, vaid salvestuvad halduskeskkonda. Häirekeskus jälgib halduskeskkonda salvestunud sõnumeid ja analüüsib neis oleva info põhjal kiire abi vajadust. Kuid see ei toimu online’is ja seetõttu võtab abi saabumine kindlasti tunduvalt rohkem aega.

Teenuse kasutamiseks kasutajakonto loonud isikud saavad mobiiltelefoniga edastada Häirekeskusele kõigi mobiilside operaatorite võrkudest tasuta õnnetusteate tekstsõnumina eesti ja vene keeles. Abi teenusega registreerumisel ning küsimuste tekkimise korral saab päästeala infotelefonilt 1524 e-posti teel: 1524@112.ee või kuulmis- ja kõnepuuetega inimeste liitudest ja kodadest. Häirekeskus on koolitanud kuulmis- ja kõnepuudega inimesi ning igas organisatsioonis on inimesi, kes suudavad vajadusel jagada infot teenusega liitumise kohta.