Ühele hädaabinumbrile ülemineku ühe väga olulise eeldusena loodi Häirekeskuses ühised töösaalid, kus töötavad koos Häirekeskuse päästekorraldajad ja PPA politseikorrapidajad. Kuidas töö ühises töösaalis täpsemalt käib?

Häirekeskuse päästekorraldaja võtab vastu hädaabikõne, selgitab välja abivajaduse ja õnnetuse asukoha ning selle info põhjal annab teine päästekorraldaja-logistik väljasõidukorralduse kiirabile ja päästjatele. Politsei appi kutsumisel selgitab Häirekeskuse päästekorraldaja abivajaduse ja sündmuse asukoha ning edastab info samas Häirekeskuse töösaalis töötavale politseikorrapidajale, kes saadab välja politseipatrullid.

Koostöö mitme asutuse vahel on nüüd oluliselt lihtsam kui varem, kui politsei töötas eraldiseisvas töösaalis. Veel neli aastat tagasi võeti hädaabikõnesid vastu ja saadeti abi välja kaheksas erinevas 112 ja 110 keskuses üle Eesti. Nüüd vaid neljas - kõik kõned võetakse vastu ja abi saadetakse välja Häirekeskuse neljas regionaalses keskuses. Info liigub ühises elektroonilises ja füüsilises inforuumis kiiremini ja on kvaliteetsem. Ühiste sündmuste raames operatiivinfo väga kiire vahetamine on saanud igapäevatöö loomulikuks osaks. Varasemat „telefonimängu“ erinevate töösaalide vahel ei kujuta töötajad enam hästi ettegi ning ühise töösaali ja koostöö efekt on kõigi jaoks ennast tõestanud.

Näiteks võib tuua hiljutise, 18. jaanuaril toimunud kolme veoauto kokkupõrke Tallinna all Jüri ringil. Kahe reka ja kaubiku avarii näol oli tegu raske õnnetusega, kus olid kannatanud ja kütuselekke tõttu süttimise oht. Info ühises töösaalis jõudis info õnnetusest koheselt kõigini ja see võimaldas saata kiiresti sündmuskohale kõik kolm operatiivteenistust – kiirabi, pääste ja politsei.

Enne ühist töösaali pidi teise töösaali helistama või saatma info läbi andmebaaside. Nüüd on kogu info operatiivselt kõigile kolmele teenistusele teada, mistõttu on sündmuse lahendamine kiirem ja tulemuslikum. Enamlevinud komplekssündmused, kuhu tuleb saata kõik operatiivteenistused, on liiklusõnnetused; eluhoonete tulekahjud, kus on/võib olla kannatanuid; kannatanutega sündmused, kuhu vaja lisaks kiirabile ka politseid või ka vastupidi.

Nii on ühel hädaabinumbril 112-kõnede teenindamise, teenusesse tehtud arenduste ja parema töökorraldusega loodud eeldused, et häirekeskuse töösaalis on kõigi kolme valdkonna – kiirabi, pääste ja politsei hädaabikõnedele vastamine, abivajaduse ja abivajaja asukoha väljaselgitamine ning abi väljasaatmine kiirem ja täpsem. See kiirendab ka abi kohalejõudmist.
Eelkõige on häirekeskuse ja politsei koostööst ühises töösaalis võitnud just Eesti elanik, kes saab riigilt kiiremat ja kvaliteetsemat abi.