Tasku võitis Kohtute raamatupidamiskeskuse poolt korraldatud pakkumise uue äripinna rentimiseks. Tegime Kohtute raamatupidamiskeskusele madalama pakkumise, kuna soovisime erafirmade kõrvale rentnikuks ka riigiasutust. Jooksval aastal on meile palju uusi rentnikke tulnud, kuid riigiasutustest on Kohtute raamatupidamiskeskus esimene.

Tasku on 42 000 ruutmeetri suurune ning Kohtute raamatupidamiskeskus hõlmab sellest 500 ruutmeetrit. See on 1,2 protsenti. Kui aga arvestada, et Tasku on Emajõe Ärikeskuse üks osa, siis kahaneb antud pinna olulisus juba alla ühe protsendi. Seega me ei saa rääkida suurest rentnikust ega olulisest mõjust keskuse majandusnäitajatele.

Tasku projekt on üks tervik ning selle peale on võetud ka pangalaen, kuidas büroopinnad muust kompleksist majanduslikus tähenduses eraldada, jääb mulle mõistetamatuks.

Tasku juhatajana on mul heameel kinnitada, et rendipindasid, mis oleksid tühjad või mille peale ei käiks läbirääkimised, meil praegu praktiliselt polegi, lepinguga katmata on vaid 200 ruutmeetrit. Seega kokkuvõttes – nn riigi abikäest on täiesti kohatu ja ekslik kõnelda.

Lugedes vastukajasid tundub, et probleem on mujal. Kas riigiasutus võib üldse kesklinnas ja veel enam peamiselt just kaubandusega tegelevas keskuses olla? Kas meie keskusena tohime riigiasutusele pinda üürida?