Ei mingeid põhjendusi, ei mingeid vabandusi. Tahaksin ametile meelde tuletada, et kõik põhiseaduslikud institutsioonid Eestis on ellu kutustud kodanike jaoks, mitte vastupidi.

Miks pean mina teada saama alles pärast helistamist 1777, et minu ID
kaarti on vaja uuendada. Miks pean mina tund aega arvutiga tegelema mitte
aru saades, miks minu ID-kaardiga ei saa allkirja anda. Juuli lõpus sain
tehinguid teha, täna mitte. Kui panin uude arvutisse ID tarkvara, siis
ütleb programm selgelt, et minu ID kaardi sertifikaadid on kehtivad.
Mingile lingile programm ei juhata, et teada saada, et pead miskipärast
uuendama oma ID-kaarti.

On selge, et Eesti e-riik ei ole hakkama saanud. Esitan tõsise protesti
kodakondsus- ja migratsiooni osakonna tegevuse peale. Miks mind ei ole
teavitatud, et pean minema ID kaarti uuendama. Kuidas üldse saab juhtuda,
et sertifikaadid on tunnistatud mitte kehtivaks? Sellel peab olema mingi
tõsine põhjus. See paneb mind viimaste nuhkimissündmuste valguses tõsiselt mõtlema, et äkki võib sertifikaatide uuendamist seostada
vastutulelikkusega mõne välisriigi luureteenistusele.

Kui riik on süüdi, et kaardid on vigased, siis tehku uued kaardid ja
saatku inimestele koju. Miks peab kodanik minema mingitesse
järjekordadesse ja raiskama oma aega?

Kes vastutab selle eest, et tänu sertifikaatide tühistamisele ja
mitteinformeerimisele jäi kodanikul tegemata mõni tähtis äritehing, samuti jäid täitmata tööülesanded. Kuidas peab hakkama saama kodanik välismaal, saades teada, et sertfikaat on tühistatud?

Kas amet on valmis võtma rahalist vastutust kodanikule tekitatud kahju
eest?

Ootan selgitusi

Toomas Lepp
EV kodanik