Delfis tekitab leedukate otsus vastakaid tundeid. Võimalik, et ka meil on suur osa inimestest selle otsusega nõus ja võimalik, et märkimisväärne osa eestlastest tahaks homodega olla veelgi karmim. Tundmata neid ja nende mõttemaailma.

Samas on igal inimesel õigus just sellisele seksuaalsele orientatsioonile, mis talle sobib ja mis püsib seadustega piiratud raamides. Käes on 21. sajand ja aegunud puritaansus ei aita ühiskonda kokku sulatada. Usume ja kardame, et Leedu parlamendi otsus süvendab pingeid poliitikute, homode ja ülejäänud rahva vahel. Kusjuures ei saa jätta imestamata, kas see oli Leedus tõesti nii oluline teema, mida parlament peaks käsitlema…

Homoteema on kõikjal looritatud võltsmoraali ja -moraalitusega. Asja üle arutatakse peamiselt emotsionaalsest vaatenurgast ja teoreetilisest ohust, et mõni hakkab sulle või su lastele ligi litsuma. Ometi on Leedu puritaanlike poliitikute otsusel noorsoo kergesti mõjutatavust arvestades mingi iva siiski sees.

Leedu seltskonnaajakirjandus on tulvil artikleid homodest, nende lõbusast ja ka raskest elust, nende mängupulmadest vastasooga jne. Iga Leedu seltskonnaajakirjanik teab, et kui lugudega on kitsas, siis geid aitavad hädast välja. Ja on ju üldteada, et kirevad bulvariväljaanded on paljudele elu- ja moekooliks.

Delfi imestab, et just geid ise on oma pisikesest (?) seltskonnast teinud suletud ja pirtsutava miniühiskonna. Eestis on neil vähetuntud ja olematu autoriteediga eeskõnelejad, kogu ühiskond saab ja võib vaid arvata, et kes on kes… Alati saab küsida: kas teadmine, kes on gei, on meie igapäevaelus üldse oluline? Pigem jah, sest see aitab mõista paljude otsuste ja mõtete allhoovusi. Eriti nende puhul, kes oma põhitööga avalikul eesliinil.

Me ei usu, et Eesti parlament peaks sama teemaga praegu tegelema. Ometi ei pea me lõpuni õigeks, et geid muutuvad ühiskonnas sama normaalseks kui heteropaarid. Kuhu ja kuidas tõmmata piir homode argiellu lubamisel, on raske küsimus. Sellel polegi õiget vastust. Kõik taandub moraalile, eetikale, headele tavadele ja kodust saadud väärtustele. Isikupärast ja individuaalsusest rääkimata.