Järgmiseks aastaks kavatseb maanteeamet valmis saada IT-lahenduse, mille tulemusena kaoks vajadus ARKi teeninduspunkti minemiseks – auto ostmiseks ja müümiseks piisab ARKi iseteenindusse logimisest ning digiallkirjast. Lisaks näitab süsteem ka seda, kas auto on varastatud, tehnoülevaatuseta ning milline on kindlustusajalugu.

Kõik see on suurepärane näide Eesti e-riikluse elujõust ning avaliku sektori jätkuvalt tugevast soovist muutuda efektiivsemaks. Tekib ainult üks küsimus – miks jõuti asjaga valmis alles aastal 2013?!

Mingem ajas veidi tagasi, nii aastasse 2005. Toona andis kohaliku omavalitsuse valimistel interneti kaudu e-hääle ligi 10 000 valijat. See tähendab, et juba siis olemas kogu vajalik infrastruktuur, et turvalises keskkonnas ID-kaardi ja arvuti abil oma valik teha.

Aja jooksul on erinevaid e-lahendusi e-tervise, digiretsepti või m-parkimise näol kõvasti juurde tulnud, kuid e-lahenduste levik on ebaühtlane ning kohati väga aeglane. Autode müümise-ostmise kõrval on üheks selliseks kõiki töölkäijaid puudutava töövõimetuslehe väljakirjutamine ning selle tööandjale ja haigekassale esitamine, mille elektrooniliseks muutmisega tegeletakse samuti alles praegu - aastal 2013!

Hea lugeja! Millistes eluvaldkondades on e-lahendusi puudu? Või on mõnel puhul e-riiklusega hoopis liiale mindud? Kirjuta oma arvamus loo kommentaaridesse!