Kokkupõrke tagajärjel hukkusid reisirongis viibinud 43-aastane naine ja veoautot MAN juhtinud 59-aastane mees. Samuti sai mitu rongis olnud inimest vigastada.

Kriminaaluurimise käigus tehti kindlaks, et veoauto juht oli õnnetuse ajal kaine ja terviseriket tal ei tuvastatud.

„Sündmuskohal fikseeritud veoauto rehvide blokeerimisjäljed ja sõidumeeriku salvestis viitavad sellele, et autojuht üritas kokkupõrget rongiga vältida, kuid paraku see ei õnnestunud,“ ütles Põhja ringkonnaprokurör Rainer Amur.

Umbes kahe minuti jooksul enne liiklusõnnetust oli veoauto kiirus 90 km/h, aga vahetult enne kokkupõrget oli juht järsult pidurdanud ja kokkupõrge toimus kiirusel umbes 60 km/h.

Autotehniline ekspertiis ei tuvastanud veokil või haagisel tehnilisi rikkeid. Raudteeülesõidul oli töökorras foor. Sõidutee oli kuiv, väljas oli valge aeg ja nähtavus hea.

„Nii autojuhid kui ka jalakäijad peavad arvestama sellega, et raudtee ülesõidud on alati kõrgendatud ohtlikkusega. Neile lähenedes tuleb alati hoog maha võtta ning veenduda raudtee ületamise ohutuses, isegi siis, kui rongiliiklus sel lõigul on hõre või tee on tuttav. Eriti tähelepanelik tuleb olla ülesõitudel, kus nähtavus ei ole eriti hea või kus ei ole tõkkepuid,“ ütles Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht Elari Kasemets.

Politsei lõpetas sel nädalal pärast juhtumi asjaolude väljaselgitamist prokuratuuri loal kriminaalmenetluse, sest liiklusõnnetuse põhjustaja hukkus ka ise õnnetuse käigus.

Kriminaalasja kohtueelse uurimise viis läbi Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskus ja menetlust juhtis Põhja ringkonnaprokuratuur.