“Oht oli äärmiselt reaalne,” ütles Delfile Ants Raava päästeameti avalike suhete osakonnast. „Oleks piisanud tikutõmbest või tsisternide liigutamisest, mille tagajärjel oleks tekkinud staatiline säde. Ei taha spekuleerida, mis oleks võinud juhtuda.”

12 bensiinitsisterni oli jäetud päikese kätte ning olid seejuures täidetud talvise normi järgi, mis lubab tsisterni rohkem bensiini valada. Paisunud ja kaane vahelt õhku immitseva bensiini tsisternide jahutamiseks oli vaja kuue tuletõrjeauto veejuga ning mitut tundi.

„Loomulikult on rahaliselt kasulikum tsisterni rohkem bensiini panna,” otsib Raava põhjuseid, miks ohutusnormidest kinni ei peetud.

Põhja ringkonnaprokuratuur alustas kriminaalmenetlust, teatas prokuratuur Delfile. Juhtunu asjaolude selgitamiseks alustati kriminaalmenetlust karistusseadustiku paragrahvi 367 alusel, mis käsitleb ohtlike kemikaalide ja jäätmete käitlemise nõuete rikkumist.

”Kuivõrd tegemist oli reaalse ohuga inimeste elule ja ümbritsevale keskkonnale, siis on juhtunu asjaolude välja selgitamine kriminaalmenetluse raames äärmisel oluline,” ütles kriminaalmenetlust juhtiv Põhja ringkonnaprokurör Katrin Sutt.

Seitsmel raudteeharul seisvast kuuekümnest 120-tonnistest tsisternist imbus bensiiniauru õhku kaheteistkümnest.