Põhja ringkonnaprokuratuuri pressiesindaja Maria-Elisa Tuuliku sõnul on juhtunu asjus käivitatud kriminaalmenetluse raames tellitud ekspertiiside vastused laekunud ning need näitavad muuhulgas, et õnnetuses hukkunud raudteetöötaja oli alkoholi tarvitanud, kirjutab BNS.

Joobeastme suurust prokuratuur ei avalda, samuti ei kommenteeri prokuratuur, kas versioon vedurijuhi enesetapust on kinnitust leidnud.
Tuuliku sõnul on kriminaalasi veel töös ning teha on vaja mõned menetlustoimingud. Seni kõrvaliste isikute seotus õnnetusega kinnitust pole leidnud ning kellelegi pole kahtlustust esitatud.

Tehnilise järelevalve amet (TJA) lõpetas Aegviidu kokkupõrke uurimise juba tänavu jaanuari lõpus, tuvastades, et õnnetuse põhjustas reisirongi liikuma pannud ja liikluseeskirju rikkunud vedurijuht, samas kui kõik raudteetaristule seatud nõuded olid täidetud.

TJA peadirektor Raigo Uukkivi sõnul sai menetluse tulemusena lõplikult kinnitust asjaolu, et reisirongi liikuma hakkamine ei olnud iseeneslik. Samuti selgus, et rongiliikluse juhtimiseks kasutatavad seadmed ning raudteeinfrastruktuur olid korras. "Menetluse tulemused näitasid, et möödunud aasta 23. detsembril Aegviidu lähistel toimunud raudteeõnnetuse põhjuseks oli raudteeliikluse nõuete eiramine raudteeveeremi juhi poolt," lisas Uukkivi.

TJA kinnitab, et raudteeõnnetus ei olnud tingitud liiklusjuhtimisseadmete seisukorra nõuetele mittevastavusest või nende seadmete käitusnõuete rikkumisest, ühtlasi vastas Tallinna-Tapa piirkonna rongidispetšeri tegevus rongiliikluse korraldamisel nõuetele ning seega ei ole raudteeõnnetuse toimumise põhjused seotud rongiliikluse vale korraldamisega.

Raske rongiõnnetus juhtus 23. detsembri öösel kella 2.45 ajal, kui graafikujärgselt sõitnud kaubarong lähenes Aegviidule sellele sõitis otsa vastassuunas suurel kiirusel kihutanud reisirong. Kokkupõrke tagajärel purunes elektrirongi tühja koosseisu esimene vagun täielikult ning teine vagun paiskus esimese jäänuste otsa.

Kokkupõrkes sai tõsiselt kahjustada tühje vaguneid vedanud kaubarongi vedur, seitse vagunit läks teelt maha, neist viis paiskusid ümber ja purunesid ning veel mitmed vagunid said väiksemaid kahjustusi. Samuti sai vigastada elektrirongide kontaktvõrk, kus olid murdunud nii kandepost kui katkenud juhtmed.

Kaubarongi vedurimeeskond sai õnnetuses kergeid kehavigastusi, reisirongi juhtinud vedurijuht aga hukkus. Peagi selgus, et hukkunud raudteetöötaja ei pidanud rongiga sõitma hakkama, vaid tema ülesanne oli rongi öösel soojana hoida.