Juunis alguse saava ning aasta vältel kestva tarbijatele suunatud teavituskampaania eesmärk on saavutada eestimaalaste suurem teadlikkus Eestis müüdavate toidukaupade kodumaisest päritolust, aidates ostjatel kauplustes selgelt ja lihtsalt ära tunda Eestis toodetud toidukaubad. Lipumärgi saamise aluseks on vastav statuut, kus “toodetud” on defineeritud toiduseaduse sätete põhjal, teatas Eesti toiduliit.

Suurim lisandväärtus toodetele on antud Eestis teavituskampaania toimumise ajal kannavad kõikide kampaaniaga liitunud toiduainetööstuste kodumaiste toodete hinnasildid kauplustes rahvuslipu märki.

Kampaaniaga on otsustanud liituda arvukalt Eestimaal tegutsevaid toiduainetööstusi, tänase seisuga 45, ja suurimad kaubandusketid nagu Selver, Prisma, Rimi, ETK, Tallinna Kaubamaja  ning liitumas on veel teisedki.

„Tarbijatel on soov ja kindlasti ka õigus saada selget ja usaldusväärset informatsioon, millised kaubad riiulitel on toodetud Eestis. Kasutades rahvuslipu märki eestimaiste toodete hinnasiltidel, on võimalik see teave kõige otsesemalt ostjateni viia. Millised tooted ostukorvi pannakse, on juba igaühe end otsustada, ent võimalus leida ja valida kodumaiseid, on väga lihtsaks tehtud“, kommenteeris alanud tarbijakampaaniat toiduliidu juhatja Sirje Potisepp ja kinnitas, et „rahvuslipu märk toote hinnasildil näitab, et see on valmistatud Eesti toiduainetööstuse ettevõtetes eestimaalaste poolt eestimaalaste maitse-eelistusi ja traditsioone silmas pidades.“

Lipumärgi kampaania esitlusel tutvustas Eesti konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing viimast elanike toitumisharjumuste ja toidukaupade ostueelistuste uuringut, mille tulemused innustasid Toiduliitu lipumärgi kampaaniat algatama. Uuringu tulemuste järgi eelistab kodumaiseid toidukaupu 70 protsenti vastanutest, samas, kodumaise ja importkauba eristatavus kauplustes ei ole lihtne (83 protsenti vastanutest) või on keeruline (üheksa protsenti vastanutest). 41 protsenti inimestest arvavad, et päritolumaa peaks olema toodetel selgemini märgistatud.