Septembri lõpuks olid omanikud, sealhulgas Eesti maksumaksjad kaotanud igast Estonian Airi investeeritud kroonist 93 senti.

Lähipäevil peaks lõppema viimanegi rasvatagavara, sest ettevõtte juhtkonna hinnangul kasvab alanud talihooajal miinus veel 66 miljoni krooni võrra. Omakapital hävineb täielikult ja firma hakkab võlgu elama.

Teiseks on tekkinud raskused Estonian Airi igapäevaseks ülalpidamiseks vajalike summadega. Üksnes vähesed valitud tegelased on näinud lennufirma juhtkonnas ettevalmistatud restruktureerimise kava aastateks 2008-2010.

See paber ütleb sõnaselgelt, et "räige kahjumi tõttu on Estonian Airi sularahaseis kriitiline ja ettevõte seisab vastamisi likviidsusprobleemidega". Pankadele ei ole Estonian Air enam laenukõlblik.

Majandusraskustest välja rabelemiseks kavatseb Estonian Air läbi ajada nii napilt kui võimalik. Kulude kärpimiseks kahandatakse liinide ja lendude arvu. Kõige selle tulemusel peaks firma turuosa Tallinna lennujaamas kukkuma 40 protsendini.

Lennugraafiku tihendamine on kavas ainult edukaks osutunud idaliinidel - Moskvasse, Kiievisse ja Minskisse. Samuti kavatseb firma avada liini Sankt-Peterburgi.

Teine osa säästukavast näeb ette, et kuuest Boeingist jääb esialgu alles neli ja tulevaks suveks vaid üks. Maist juulini peaksid saabuma aga kolm uhiuut Bombardieri.

Kolmandaks lähevad kirve alla töökohad. Juhtkond kavatseb vallandamisplaani avalikustada kuu lõpus, kui selle on heaks kiitnud tööinspektsioon.

Koondamiskava näeb ette 123 töökoha kadumist. PR-juhi Ilona Eskelineni sõnul sisaldab see arv ka komplekteerimata töökohti. Tegelikult koondati septembris 14 inimest, praegu veel 65 inimest ja uute lenukite kasutuselevõtt toob kaasa 11 inimese lahkumise. Kokku teeb see 90 inimest ehk koondatakse iga viies töötaja.