Paldiski Sadamate ASi juhatuse esimehe Robert Antropovi väitel on see sadama jaoks üks olulisemaid projekte, kirjutab Den za Dnjom. Ta selgitas DDle, et laev hakkab käima Rootsi vahet kaks korda nädalas ning konteinerites veetakse nii paberit, puitu kui terast.

Selle projekti raames hakkab Paldiski sadama kaudu oma kaupa vedama ka Rootsi mööblikontsern IKEA. Kuna enamik tema mööblitehastest asub Hiinas, on sadamal kavas pikendada transiidikoridori Moskvast Shanghaini.

Praegu pidi seal valitsema terav konteineripuudus. Kui õnnestub konteinerid Moskva kaudu Shanghaisse toimetada, siis sealt tuleks IKEA mööbel raudteed pidi Euroopasse. Sel juhul saaks Paldiski sadamast ühtlasi ka IKEA sorteerimisladu. Kui palju see ladu töökohti annaks, ei soostunud Antropov esialgu ütlema.

Antropovi arvates oleks ka mõttekas ühendada praegu eraldi ettevõtetena töötavad Paldiski põhja- ja lõunasadamad. Neist esimene on erakätes, teine aga osa riigile kuuluvast äriühingust Tallinna Sadam. Tallinna Sadama nõukogu liige Märt Vooglaid kommenteeris DDle, et Lõunasadama poolt on tõersti ühinemise vastu huvi tuntgud ja ta ise peab sadamate ühendamist ka võimalikuks, kuid samas mingit väga suurt tulu sellest Tallinna Sadamale ei tõuseks.

Antropov aga on veendunud, et pikemas perspektiivis oleks sellest kasu. Kui võtta näiteks vastu äridelegatsioone Jaapanist või Hiinast, imestatakse sageli, miks on nii väikeses riigis nii palju eri omanikega sadamaid. Ühinenud sadamaid võiks tema arvates nimetada lihtsalt Eesti Sadamaks.