Bussis olnud reisija ei osanud täpselt seletada, mis võis ohtliku situatsiooni tekitada, sest istus bussi tagaosas. "Järsku lasi bussijuht mitu pikka signaali ja pidurdas korduvalt. Eespool olev naine vaatas vahekäiku ja tegi ehmatava häälitsuse. Hiljem nägin, et üks rattur oli bussi kõrval, ilmselt oli tema ohtliku olukorra põhjustajaks. Täpselt ei näinud, aga kui bussiga tast möödusime, siis vaatasin, et ratturil olid klapid peas," kirjutab tol hetkel bussis olnud lugeja.

Tallinna Linnatranspordi ASiga ühendust võttes saime ka tol hommikul liinil olnud bussijuhiga kontakti, kes kirjeldas Delfile juhtunut nii: "Sõitsin Viimsist välja ja see võis olla Aia tee kandis, kui järsku hakkas üks rattur imelikult sõitma. Kakerdas siin ja seal. Sõitis bussirajal ja siis sõitis täpselt joone peal," kirjeldas bussijuht juba eos ohtlikku olukorda.

"Mul oli peatus ja püüdsin siis peatusesse sisse sõita, aga kui rattur on nii lähedal ja ei lase seda teha, siis olen nii tema kui ka kogu bussitäis ohtlikus olukorras. Lasin siis hoiatuseks 3 korda pikalt signaali ja siis oli šokk: rattur tõstis mitu korda käe kõrgele üles ja näitas keskmist sõrme mitu korda. Kuidas niimoodi saab," imestas bussijuht, kes ka tagantjärgi ütles, et see kõik oleks võinud väga õnnetult lõppeda.

"Nad ei sega ainult busse vaid ka autosid ja seavad ennast ja teisi sellega ohtu. Minu arvates peaks selle jalgrattaseaduse ikka üle vaatama. Neile on tehtud kergliiklusteed, kus neil on väga ohutu liigelda, aga ikka tulevad nad auto-ja bussisõiduteele," tõdes murelik bussijuht.

"Neil sageli jääb ülbust ülegi, tunnevad ennast kui tõelised ässad, aga mina ju vastutan kogu bussiseltskonna eest," ütles bussijuht Delfile.

Selle konkreetse bussijuhi sõnul pole sellised olukorrad kuigi tihedad, aga neid ikka tuleb ette. "Tuleb arvestada, et bussijuht ja rattur ei mahu ühe rea peale, seega mina ei laseks neil üldse seal teel sõita. Sellisel juhul käib pidevalt kassi-hiire mäng. Sõidan ratturist mööda, siis keeran peatusesse ja jälle pean hirmuga vaatama, kas ja kus see rattur selleks hetkeks on, kui peatusest väljun," tutvustas bussijuht igapäevaelu sõiduteel koos ratturitega.

Mootorratturite vastu pole bussijuhil aga nii suurt vimma. "Minu pärast nad võivad sõita, sest ma tean, et nad on bussist kiiremad, aga ratturid ju seda ei ole."

Eesti Vabariigi Liiklusseaduse 98 punkt ütleb, et ühissõidukirada on ühistranspordiseaduse kohaselt liinivedu teostavale ühissõidukile, samuti sõitjat vedavale taksole ja sõitjat vedavale bussile liiklemiseks ettenähtud sõiduteeosa, mis on tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega. Ühissõidukirajal võib liigelda jalgrattaga, kui seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend.