Väga paljudel inimestel probleem on ühildada pidutsemine ja hilisem autojuhtimine. Minu raudreegel on selline, et kui ma järgmine hommik pean kindlalt rooli istuma, siis ma õhtu jooksul endale üle kahe õlle ei luba. Tundub, et kihk alkoholi oluliselt rohkem tarvitada on aga rahva hulgas väga suur. Mis siis teha? Lihtsaim võimalus oleks igasse baari või väliüritusele üles seada alkomeetrid, väikese tasu eest saad ennast kontrollida ilma politsei (keda on niigi väga palju koomale tõmmatud) tööd segamata. Raha nende alkomeetrite jaoks saaks üritusel müüdavale alkoholile pisut hinda lisades. Samas võiks need alkomeetrid üles panna ka politsei osakondadesse, raha selleks leiab, kui alkoholi hinnale mõni sent otsa panna.

Ja veel: kui inimene on öö otsa ikkagi üleval olnud ja kasvõi mõõdukalt alkoholi tarvitanud, siis hommikul "nulli puhumine" ei tähenda, et võiks julgelt rooli istuda. Võib teha lihtsa katse, silmad kinni panna, käed sirgelt ette tõsta, ühe jala peale seisma jääda. Seejärel ühe jala peal hüpeldes teha enda ümber kolm-neli tiiru, seejuures ette sirutatud käte näppudega samal ajal vaheldumisi üritada oma ninaotsa puudutada. Kui tasakaal kaob või näpud silma-suhu kipuvad minema, siis näidaku see alkomeeter mis tahes... rooli istumiseks on veel vara. Alkoholi tarbides moodustub organismi alkoholi lagunedes väga mürgiseid närvitegevust oluliselt häirivaid aineid, mis eemalduvad aeglaselt. Need ained (metanool, atsetoon jne) põhjustavadki pohmakat. Koos väsimusega on pohmakas palju hullem, kui värske kerge joove.

Kui ikka ilmtingimata on vaja sõita, siis eelmine õhtu lihtsalt ÄRA tarvita alkoholi rohkem, kui väga minimaalselt. Seda teavad kõik politseinikud ja sellepärast vast ka see Võru politseinik nii karuselt vastas, et "ei oleks vaja olnud siis juua". Ehk et parem, kui kodanik veel peale prallet kahtleb oma kainuses, teda mitte rooli taha lasta. Kohe kindlasti ei ole keegi pohmelliga autojuhina oma normaalse võimekuse juures ja politseinik ei taha vastutust (kas või moraalset vastutust), et puhus küll alkomeetrisse "nulli", aga juhina liiklusesse lastes tead, et olukord on enam kui ohtlik ikkagi.