Põhja ringkonnaprokuratuuri pressinõuniku Arno Põderi sõnul ei ole autojuhi terviseekpertiisi akt politseile praeguseks laekunud.

"Samuti kontrollitakse veel seda, milline oli veoki tehniline seisukord vahetult enne õnnetust," ütles Põder Delfile.

Küll aga on prokuratuuri esindaja sõnul praeguseks veoauto sõidumeeriku andmetest selgunud, et vahetult enne kokkupõrget pidurdas auto järsult.

"Sellest võib järeldada, et veoki juht vähemalt üritas kokkupõrget ära hoida," ütles Põder.

16. aprilli pärastlõunal sõitis Harjumaal Raasiku raudteeülesõidul reisirongile küljelt sisse veoauto, õnnetuses hukkus kaks inimest.

TJA menetluse täna avaldatud raporti kohaselt saab öelda, et rongijuht täitis kõiki raudteeliikluses kehtivaid nõudeid korrektselt nii enne kui ka pärast õnnetust. Rongijuht juhtis ülesõidukohale lähenemisel rongi lubatud liiklemiskiirusega 115 km/h, teatas amet.

Reisirongidele kehtestatud maksimaalne liiklemiskiirus õnnetusjuhtumi piirkonnas on 120 km/h. Ülesõidukohale lähenedes andis rongijuht rongi hoiatuse helisignaali kolmel korral. Raudteeveeremis rakendusid vahetult pärast kokkupõrget hädapidurisüsteem, mis võimaldas rongil peatuda lühima võimaliku teekonnaga.

Lisaks tuvastati, et õnnetuse hetkel töötas Raasiku raudteeülesõidukohas automaatfoorisignalisatsioon ning ülesõidukoht oli varustatud reeglipäraste liikluskorraldusvahenditega.

Menetluses selgunud asjaoludele tuginedes saab kinnitada järgmist:

1. Raasiku jaamas 16.04.2014 toimunud raudteeõnnetus ei olnud tingitud liiklusjuhtimisseadmete nõuetele mittevastavusest või nende seadmete käitusnõuete rikkumisest.

2. Tallinn-Tapa piirkonna rongidispetšeri tegevus rongiliikluse korraldamisel vastas nõuetele, seega ei põhjustanud õnnetust rongiliikluse ebaõige korraldamine.

3. Eesti Liinirongid AS raudteeveerem oli tehniliselt korras, nõuetekohaselt hooldatud ning komplekteeritud. Veeremi turvaseadmete seisukord vastas nõuetele.

4. Veeremit juhtinud isik täitis kõiki raudteeliikluse nõudeid.