"Müratabloo paigaldamise eesmärk on eelkõige inimeste keskkonnateadlikkuse tõstmine," ütles tabloo avanud abilinnapea Arvo Sarapuu. "Inimesed peavad linna mürarikkust tihti paratamatuks, aga tegelikkuses nii see ei ole. Nende värviliste numbrite abil soovime inimesi julgustada linna arengule rohkem kaasa rääkima ning ka oma harjumisi kriitiliselt üle vaatama."

Müratabloo kuvab hetkelist mürataset detsibellides (dB) tabloo asukohas. Näitude värvid roheline, kollane ja punane on tinglikud ning need ei näita konkreetselt normide ületamist, teatas Raepress.

Autoliikluse müra on ebaühtlane ja nii on normid kehtestatud pikemale ajaperioodile, lisaks ei ole otseselt kehtestatud norme sedalaadi alale, kus konkreetne tabloo ja mõõtmispunkt asuvad.

Küll aga on normid kehtestatud puhkealadele, näiteks Lepistiku pargile mõõtmiskoha kõrval. Kui mõõtmispunkt asuks pargis, siis näit tablool punaseks minna kindlasti ei tohiks. Enne müratabloo paigaldamist toimusid kontrollmõõtmised näiteks Parditiigi juures olnud mänguväljaku ümbruses, mõõtmiste tulemused näitasid normide ületamist ning seetõttu viidi mänguväljak Sõpruse puiestee liiklusmürast eemale.

Müratabloo juurde kuulub ka seiresüsteem, mis salvestab kõik mõõtmised ning edastab need Tallinna Linnavalitsusele. Nagu ka tabloo, on seiresüsteem Tallinna jaoks täiesti uus lahendus, pidevat müraseiret seni Tallinnas praktiseeritud ei ole.

Kuna kõige suuremaks müra tekitajaks on Tallinnas autotransport, siis kutsub Tallinna Linnavalitsus üles kõiki rohkem liikuma jalgsi ja jalgrattaga või kasutama ühistransporti ning loobuma ummikutes istumisest.