Intsident juhtus selle aasta 3. märtsil. SAS-i lend SK 681 oli teel Itaalia pealinna Rooma, vahendab SVT Sydnytt.

Varsti pärast Kopenhaagenist õhku tõusmist sai lennuki meeskond teate, et nende kursil asub tundmatu lennuk.

Seda lennukit ei olnud näha SAS-i lennuki oma hoiatussüsteemi abil.

„Tegemist oli Il-20M-iga, selgub informatsioonist, mille me saime kaitsejõududelt,“ ütles Rootsi riikliku õnnetuste uurimise komisjoni uurija Jens Olsson.

Seega käib jutt Venemaa signaalluurelennukist. Intsident leidis aset viie miili kaugusel Malmöst edelas, rahvusvaheliste vete kohal.

Venemaa signaalluurelennukit ei olnud näha Skandinaavia lennujuhtide tavasüsteemi abil, kuid seda märkas üks radarijaam. Seetõttu õnnestus SAS-i lennukile edasi anda teade kursi muutmiseks. Lennukid möödusid teineteisest vaid 90 meetri kauguselt, samas kui minimaalseks vahemaaks peetakse 300 meetrit.

„See oli väga napp, ma võin ette kujutada, et piloodikabiinis oli see ebameeldiv kogemus,“ ütles Olsson.

Uurimise käigus on ilmnenud, et SAS-i piloodid nägid Vene lennukit lähedalt.

„Meeskond nägi, et lennuk oli halliks värvitud ning sellel oli neli turbopropellermootorit ja pikk antenn katusel. Mingeid tähistusi nad seevastu ei näinud,“ ütles Olsson.