Politsei- ja piirivalveameti (PPA) komissari Riho Tänaku sõnul peab turvavöö kinnitamine olema harjumuspäraseks ja automaatseks liigutuseks nii juhtidele kui ka kaasreisijatele. „Õnnetuse korral hoiab turvavöö juhi ja reisijad autoistmel paigal ning ainult sel juhul on kasu auto õhkpatjadest ja turvakardinatest. Ka väiksematel kiirustel on kokkupõrkel turvavööst abi, mistõttu tuleb see kinni panna ka lühemate vahemaade korral ning juba enne sõidu alustamist,“ ütles Tänak.

Õigesti kinnitatud turvavöö ülemine haru kulgeb üle õla diagonaalis vaagnani ning alumine üle vaagna ja reite ülaosa, mitte üle kõhu. Vöö peab olema võimalikult keha ligidal ega tohi olla keerdus. Pärast kinnitamist tuleb turvavööd täiendavalt pingutada, tõmmates diagonaalharu tugevasti ülespoole. Turvavöö ei tohi kulgeda kaenla alt ja selle ülemine kinnituspunkt peab olema reguleeritud õigele kõrgusele jäädes õlanukist pisut ülespoole.

Lapse turvavarustuse valikul on oluline tema pikkus ja kaal. Väikelastele tagab parima kaitse seljaga sõidusuunas paigaldatav turvavarustus. Kasutades turvahälli sõiduki esimesel kõrvalistmel, tuleb välja lülitada selle turvapadi. Juhul kui turvapadja väljalülitamise õpetust sõiduki käsiraamatus ei ole, võib pöörduda tootja esindusse ja sealt abi paluda.

Möödunud aastal hukkus liiklusõnnetustest 20 lahtise turvavööga juhti või kaasreisijat. Tänavu on politsei turvavööta juhte avastanud 1150 korral ning 141 juhul oli tegemist korduva lahtise turvavööga sõitmisega. Lapse turvavarustuse nõuete eiramisi on avastatud 65.

Turvavarustuse kasutamine on sel nädalal politsei teravdatud tähelepanu all kogu Euroopas.