TJA tuvastas, et juhtumi toimumise eel ja ajal rong kehtestatud liikumiskiirust ei ületanud ning rongi tehnilised seadmed olid töökorras. Rongijuht omab kehtivat vedurijuhiluba.

Rongijuht andis ülesõidukohale lähenedes mitu korda hoiatus-helisignaali. Nähes, et jalakäija ei reageeri helisignaalile, rakendas rongijuht koheselt rongi kiirpidurduse. Otsasõit jalakäijale oli vältimatu, sest jalakäija ei reageerinud lähenevale rongile ega selle hoiatus-helisignaalile. Ülesõidukohas töötas automaatfoor ja helisignalisatsioon, mis hoiatas liiklejaid lähenevast rongist.

Rongi peatumisteekond oli algset kiirust arvestades lühike, mis andis vedurijuhile varasemaga võrreldes olulised ajalised eelised õnnetusejärgseks operatiivseks tegutsemiseks (sh teavitamiseks).

Asjassepuutuvate isikute teavitamine toimus õnnetuse järgselt nõuetekohaselt.

Menetluse käigus TJA rongijuhi tegevuses rikkumisi ei tuvastanud.