"Rike on alati ootamatu, eriti kui see tabab dubleeritud sõlme mõlemaid osi. Ajamite kinnituste murdumine oli vähemalt osaliselt parandatav, kuid seda takistas paarimeetrine laine, nii et tagaots liikus jõuliselt vees üles ja alla," selgitas Nilson.

"Rikke põhjus on minu ebapädev hinnang tehases tehtud sõlme tugevusele, kuid see on tagantjärele tarkus," lisas ta.

Ajamite rikkele lisandus ajami poolt mulgustatud pontooni leke. Nilsoni sõnul õnnestus tal autost vett osaliselt välja pumbata, kuid aegamisi kaldus sõiduk siiski ühele küljele.

Ta kutsus appi Vanuatu saareriigi laeva Haru, mis pidi olema suuteline Amphibeari pardale tõstmiseks. "Koha peal selgus, et siiski ei suuda. Oli vaja kiirelt otsustada, kas jääda sõidukiga või tulla ära. Kuna täiendavalt põrkas Amphibear tõstmise käigus ka küljega vastu päästma tulnud laeva, siis oli oht, et alumiiniumpontoonid said vigastusi juurde. Nii sündis koha peal otsus siiski Amphibear maha jätta, kuna kolm päeva polnud laeva jaoks abi võimalik leida, vigastused süvenesid ja päästma tulnud laev oli spetsiaalselt kohale sõitnud abi osutama," kirjeldas Nilson.

Olukorra lahenemisele aitas Nilsoni sõnul kaasa tema tugimeeskond Eestis, eriti Kristjan Kalda ja Erki Koldits. "Kommunikatsioon toimis ja nad tegid ülisuure töö ära," kiitis insener.

Lõuna paiku arvas Nilson, et mida tunnid edasi, seda väiksem on tõenäosus, et amfiibauto leitakse. Õnneks on auto praeguseks Norra aluse Geoholmi pardale tõstetud.