„Südalinna tsoonis ööpäevaringse tasulise parkimise kehtestamise eesmärgiks ei ole ainult rahaline väljund, vaid ennekõike liikluskorralduslik meede, eesmärgiga vähendada parkimiskoormust südalinna tsoonis,“ ütles abilinnapea Taavi Aas.

Südalinna tsoonis asuvad äri- ja meelelahutusärid, mis tingib tsoonis suure parkimiskoormuse ning mis omakorda toob kaasa suure parkimiskohtade nõudluse. Südalinna tsooni parkimiskohtade hõivatus on 80-90 protsendi vahel.

Oluliselt kasvab parkimine südalinna tsoonis pärast tasulise parkimisaja lõppu alates kella 19:00-st, kui sõidukeid pargitakse kõnniteedele ja haljasaladele. Probleemseteks kohtadeks on Rävala pst, Mere pst, Solarise keskuse ümbrus ja G. Otsa tänav.

Ühe parkimiskoha tootlikkus südalinna tsoonis oli 2012. aastal ligikaudu 100 eurot kuus ja 2013. on see tõusnud 140 eurole kuus. Kehtestades südalinna tsoonis ööpäevaringse tasulise parkimise, tõuseks ühe parkimiskoha tootlikkus 200 euroni ning täiendav parkimistasu laekumine oleks 500 000 eurot aastas.

Muudatusettepanekuga muudetakse elanikele antava maksusoodustuse määra. Kehtiva määruse kohaselt tasub elanik sõiduki parkimise eest avalikul tasulisel parkimisalal 38,35 eurot aastas ning see määr on püsinud muutumatuna alates 2007. aastast.

Muudatusettepanekuga suurendatakse elaniku parkimistasu määra 120 euroni aastas, mis on 10 eurot kuus.

Tsoonides kehtivad maksumäärad ja kavandatud muudatused ning muutus on toodud alljärgnevas tabelis:

Parkimise tsoonKehtiv parkimistasu määr/minuti kohtaKavandatud uus parkimistasu määr/minuti kohtaKehtiv parkimistasu määr/tunni kohtaKavandatud parkimistasu määr/tunni kohta Kasv (%)
 KESKLINN 0,020,021,021,217,6
 SÜDALINN 0,040,052,28331,6
 VANALINN 0,080,084,564,85,3
 PIRITA 0,010,010,720,6-16,7

Maksumäärade muutmise eesmärgiks on viia parkimistasu suurus vastavusse parkimiskohtade nõudlusega ning määrade ümardamise tulemusena muuta parkimistasu hinnad paremini mõistetavaks. Kehtivad parkimistasu hinnad on püsinud muutumatuna alates 2004. aastast.

Tallinna linnavalitsuse ajutine komisjon otsustab lähitulevikus, millised ametnikud kaotavad töö. Plaanis on nimelt koondada kuni 15 protsenti töötajatest ning ülejäänutele pakkuda sama protsendi ulatuses palgatõusu.