Taotluses väideti, et piraatidevastane laev meelitati 12. oktoobril India sadamasse pettuse abil ning võimude väide, et laev peeti merel kinni, on vale. Laev oli 19 meremiili kaugusel India rannikust, väljaspool India territoriaalset jurisdiktsiooni, väidavad meeskonnaliikmed väljaande Times of India vahendusel.

„Laeval paluti tulla sadamasse ning varjuda tsükloniliste ilmastikutingimuste eest Bengali lahel. Sadamasse jõudes tungis alusele 25 ametnikku kaheksast erinevast agentuurist, kes vangistasid kõik meeskonnaliikmed ja väitsid vääralt, et alus peeti merel kinni,“ öeldakse kautsjoni vastu vabastamise taotluses.

Laev ei olnud seotud mingisuguse India ohutust ja julgeolekut kahjustava tegevusega ning ÜRO 1982. aasta mereseaduse konventsiooni punkti 3 järgi ei saa meeskonna ega aluse vastu esitada mingeid süüdistusi India reeglite ja regulatsioonide rikkumise eest, väidetakse taotluses.

Kui asi esmaspäeval arutlusele tuli, eitas taotluse esitanud pool meeskonna vastu esitatud süüdistust. Samuti ütles meeskonna esindaja kohtule, et nad arreteeriti ja neid on hoitud eeluurimisvangistuses juba umbes 40 päeva.

Valitsuse esindaja ütles aga, et kolme isikut pole selle juhtumiga seoses veel arreteeritud. Uurimine on otsustavas järgus ning peaks lõppema nädala jooksul.

Kohus lükkas seega otsuse tegemise kautsjoni vastu vabastamise kohta edasi.