Arvamust avaldanud autojuht õigustab oma ebameeldivat teguviisi valgustamata maanteega. Ka leiab mees, et tema ei pea „kilomeetri“ kauguselt lähitulede peale ümber lülituma. Omakorda ajavad teda närvi need „vilgutajad“, kes annavad kaugtulede häirivusest märku.

See ignorantne kaugtulede väärkasutaja õigustab end, kuna nii on talle ohutum. Vaateväli on laiem ning korralikumalt valgustatud. Küll aga ei saa see õnnetu mehikene aru, et ta pimestab räigelt vastuliikuvaid juhte. Ma pole eriliselt veendunud, et vastutulija poolne omakorda kaugtuledele lülitumine olukorda leevendada suudab.

Maanteeameti liiklusekspert Villu Vane peab pimedal ajal liigseks isegi 90 km/h liikumist, kuna reageerimiseks jääb napp poolteist sekundit. Selle ajaga ei suuda roolija teele ilmunud takistusest enam ohutult mööduda.

Reaalses liiklussituatsioonis jään aga ka 90 km/h pimedas liikudes teistele jalgu. Valdav osa minu masina taha tekkinud sõidukitest möödub. Olen selle neile alati võimalikult ohutuks ja kiireks teinud- hoian paremale ning näitan möödasõiduvõimaluse tekkides paremat suunatuld. Kuigi reaalset kohustust mul selleks ju pole- liigun lubatud piirkiirusega ning minust ei ole põhjust mööda sõita.

Olen oma praeguse sõiduki spidomeetrinäidu täpsuse üle mõõtnud. Minu puhul ei ole tegu fenomeniga, kus papi omaarust liigub õige kiirusega, kuid päevinäinud spidomeeter valetab nii et maa must.

Muidugi teen ka ise möödasõite, kuid need on tehtud tunduvalt aegalsemalt liikuvast sõidukist. Üldjuhul kipuvad seal roolis olema ka väga vanas eas härrased. Väga kurb on näha, et nad ei hooli möödasõitjast nii paljugi, et veidi paremale oma masinaga hoida. Pingsalt rihitakse tee telgjoont ning pikkadel sirgetel lõikudel veel vajutatakse gaasi ka, et ometi ohutult mööda ei saaks.

Kaugtuledega laiajate alamgrupi moodustavad udutuledega vehkijad. Nende enda selgitus on, et siis näeb auto lahedam välja. Jaa- just seda olen erinevatest autoportaalidest korduvalt lugenud. Et udutuled muudavad auto „ülbemaks ja kurjemaks“. Konkreetselt nägemisulatust nad ei paranda, kuna vihk on suunatud läbi madala udu valgustamiseks. Hea nähtavuse korral on abistav tegur null, kuna udutuled on suunatud kraaviservu valgustama. Mööda kraave aga me teadupärast ei liikle.

Üks vahva punt on ka vanadele autode tuledele LED ribade installijad. Seejärel võtavad nad omale õiguse liigelda vaid parktulede hämus, kuna neil on nüüd ju vahvad LED tulukesed lähitulede asemel. Vahet ei ole, et seda õrna LEDi ei saa tavalise päevasõidtulega absoluutselt võrrelda!

Ma pole siiani saanud politseilt ühes seisukohta- kas udutulede ja parktulede koos kasutamine päevatulede asemel on lubatud või mitte. Nii palju, kui on erinevaid ametnikke on ka erinevaidseisukohti. Teatavasti Euroopa Liidu konvensioon lubab viimati mainitud viisi ning on ülemuslikum liikmesriigi seadustest. Sellele kinnitust pole aga siiani lõplikult saabunud ja trahv udutulede ebasihtpärase kasutamise eest võib oodata iga patustajat. Head udutamist, seltsimehed.