Ülemiste liiklussõlme sõiduteetunneli hädaolukorra riskianalüüsi koostamise käigus selgitati välja sõiduteetunneli hädaolukorda põhjustavad ohud (kokku 32 ohtu) ning nende võimalikud algsündmused ja tagajärjed.

Hinnati sõiduteetunneli hädaolukorda põhjustavate ohtude toimumise tõenäosust ja võimalikke tagajärgi, määrati ohtude riskiklassid, selgitati välja ohte ennetavad ja tagajärgi leevendavad meetmed ning koostati riskimaatriksid.

„Väga kõrge riskiga ohte, mis võivad põhjustada sõiduteetunneli hädaolukorra, ei esinenud. 32-st sõiduteetunneli hädaolukorda põhjustavast ohust on keskmise riskiga 29 ohtu, kuid esinemise tõenäosus on väike," selgitas Tallinna kriisikomisjoni kriisireguleerimismeeskonna juht ja abilinnapea Kalle Klandorf.

Kõrge riskiga ohtudeks on liiklusõnnetus kuni kahe sõidukiga, liiklusõnnetus kolme või enama sõidukiga ning liiklusõnnetus reisijateveo transpordivahendiga.

"Neist liiklusõnnetuse kuni kahe sõiduki osalusel esinemise tõenäosus on keskmine ja tagajärjed rasked. Teiste sõiduteetunneli hädaolukorda põhjustavate ohtude esinemise tõenäosused on väikesed ja tagajärjed väga rasked," sõnas Klandorf.