Kommunikatsioonispetsialist Janek Mäggi esimene emotsioon valimiseelsetele avalikele esinemistele on sarnane telereklaamile. "Kui reklaamipaus tuleb, lähen mina võileiba tegema," ütleb Mäggi Delfile. Siiski ei kahtle ta, et valimisreklaamid leiavad ka vaatajaskonda.

"Valimisreklaamide mõju on kindlasti olemas ja tugev, vastasel juhul ei kulutaks keegi nende tegemiseks raha. Kuidas keegi valimiskampaaniatesse suhtub on juba inimese enda teha," tõdeb kommunikatsioonibürood juhatav Mäggi.

Mäggi leiab, et tegelikult ootab ja armastab valimiskampaaniaid iga valija. "Valimiskampaaniaid võib võrrelda näiteks kaubanduskettide osturallidega. Inimesed küll kurdavad rahvast täis poodide üle, kuid on samas ka ise kohal ja üritavad üritusest kasu lõigata," sõnab Mäggi.

Valimiskampaaniatega toob Mäggi paralleeli suurfirmade reklaamidega, kus vaatamata massidele, milleni reklaamid jõuavad, on ennustatav protsent, kes reklaami nähes poodi tormab imepisike. "Sarnaselt toimivad ka valimiskampaaniad. Tihtipeale tuleb saja hääle saamiseks ära kurnata tuhanded. Kui need hääled aga käes, on kandidaat või sees ning kampaania ennast ära tasunud," ütleb Mäggi.

Mäggi ei lase valimisreklaamidel ennast häirida vaid võtab seda, kui teatriskäiku. "Valimised on meeleolukas hetk nagu teatriskäik. Mõnikord elame kaasa, siis poetame pisara ning mõnikord on isegi piinlik," lausub Mäggi.

Kampaaniate rahastamise kohapealt on Mäggi närv küll veidi must, kuid pikemalt häirida ta sellest end ei lase. "Raha korjatakse maksumaksja taskust kokku nagunii. Selle üle pikemalt pead vaevata on minu jaoks kurnavam, kui teha 25% või 50% rohkem tööd ja uus raha teenida," sõnab Mäggi kindlalt.

Mäggi leiab, et meedias kuvatavat seisukohta valimiskampaaniate kohta ei tasu absoluutsena võtta. "Kui lähtuda ainult meedia vaatepunktist peaks tuhandeid hääli koguv Edgar Savisaar saama kolm häält," muigab Mäggi.

Tegelikkus on Mäggi sõnul aga hoopis teine. "Ka halb reklaam on ikkagi reklaam ning sellega jäädakse valijale silma ning tehakse end meeldejäävaks. Mõnikord võib meedia poolt materdatud kandidaat saada arvatust hoopis rohkem hääli, kas või kaastundest."

Mäggi ei välista, et avalikul arvamusel on valimistulemustele suur mõju, kuid kas see on rohkem negatiivne või positiivne, on tema sõnul juba raskem öelda.