Pean õnne tänama, et seniste aastate jooksul pole mul veel kordagi ükski pangaautomaat ühtegi pangakaarti ära "söönud".

Nüüd see juhtus. Kõige ebasobivamal ajal.

Elan maal ja olin bussiga linna sõitnud, et käia ostmas asju, mida maapoest ei saa. Olin oma ostud sooritanud ja bussi peale mineku valmis, tahtsin vaid vaadata kontoseisu ja vastavalt sellele edasi tegutseda. Sain PIN-koodi sisse toksitud ja valitud kontojäägi ekraanil näitamise, kui aparaat korjas eest kõik kirjad, mulle jäi ette üleni oranž ekraan, vasakul ülanurgas ristike. Kõik, aparaat läks lolliks ja sõi mu kaardi ära. Mul oli maksimaalselt 5 minutit aega enne, kui pidin bussipeatuse poole lippama hakkama.

Pangakontor sealsamas aparaadi kõrval oli juba suletud. Aparaadi küljes pole mingit infotelefoni/klienditeeninduse numbrit ka, kuhu sellises olukorras helistada, et teada saada, mis nüüd siis saab, kuna ma oma kaardi kätte saan. Seal ma siis olin. Raha on, aga kätte ei saa. Buss on kohe minema sõitmas. Kaart on läinud, millal kätte saan, ei tea. Pöördusin lähima turvatöötaja poole ja küsisin, et mida ma nüüd siis tegema pean? Mida mu kõrvad kuulsid, ajas mind päris tigedaks: selle konkreetse aparaadi puhul olevat kaartide söömine õige tavaline....! Tavaline! Ja sellist aparaati hoitakse töös, mis paljudele inimestele probleeme tekitab? 

Ma tänasin õnne, et: 1. mul oli õnneks olemas maaliinide sõidukaart ja sellel oli raha, nii et ma sain koju sõita ja ei pidanud linna peale hulkuma ja kojusõiduraha kerjama jääma või püüdes leida kedagi sõpra-tuttavat, kel on võimalik mind autoga koju viia.

2. tänasin ma õnne, et elan kohas, kuhu sõidab busse enam kui 2-3 päeva jooksul ja kui ma oleks sellest bussist maha jäänud, oleks tulnud veel buss, millega ma oleks koju saanud.

Kes aga korvab mulle minu moraalse kahju? Kes oleks korvanud mu materiaalse kahju, kui ma oleks pidanud võtma võlgu, et saada koju tagasi autoga, kui busse poleks enam sõitnud?

Miks pole aparaadi juures infot selle kohta, mida üldse teha olukorras, kui aparaat kaardi ära sööb? See ei ole igapäevane situatsioon, et inimene "loomulikust intelligentsist" peaks selle peale tulema, mida siis teha. Raha on igaühele väga hell teema ja pangakaardist ilma jäämine ajab väga ähmi täis ja inimene vajab siis nõu.