"Kokkulepe vabastab mõned kõige suurema riskikategooriaga sõidukid - mootorrattad ja vanad autod - rangematest kontrollidest," vahendas BNS Kallase sõnu. "See on liikmesriikide poolt lühiajalise perspektiiviga mõtlemine. Ohutus on Euroopa Liidu transpordipoliitika esimene prioriteet."

Kallase sõnul ei tohiks ohutuse alal kompromisse teha ja et Euroopa Komisjon vaatab nüüd Euroopa Parlamendi suunas lootusega, et rangemad kontrollid siiski lisatakse uuesti seaduseelnõusse.

Transpordinõukogu teatel jätab Euroopa Parlamenti saadetud direktiiv siiski liikmesriikidele vabad käed rangemate reeglite kehtestamisel.

Esialgsetelt Euroopa Komisjoni poolt välja pakutud meetmetest ei nõustunud transpordiministrid direktiivi lisama tehnoülevaatuse nõuet mootorratastele, motorolleritele ja kergetele järelkärudele.

Samuti ei soosinud ministrid Komisjoni ettepanekut hakata vanemaid autosid kontrollima iga-aastaselt senise kaheaastase perioodi asemel.

Euroopa Komisjon tegi ettepaneku tehnoülevaatuse nõuete tänapäevastamiseks käesoleva aasta juulis.