Politsei- ja piirivalveameti piirivalveosakonna merevalvebüroo juhi Allan Oksmanni sõnul Kyeema Spiriti sündmuste kulusid amet otseselt ei arvesta ja puhtalt eraldiseisvana on neid raske välja tuua.

"Juhtumiga seotud olnud ja sündmuskohal viibinud piirivalvelaevade jaoks oli tegemist igapäevase teenistusega, mille puhul muutus pisut üksnes teenistuspiirkond ja marsruut," ütles Oksmann Delfile ning lisas et sellest lähtuvalt omanikfirmale arvet esitada ametil plaanis ei ole.

Samuti kinnitas merevalvebüroo juht Delfile, et eelmisel nädalal tankerit abistades piirivalvelaevade teenistus ja üldine valmisolek otseselt ei kannatanud. "Mistahes teise võimaliku merereostus- või merepäästejuhtumi korral Eesti päästepiirkonnas oleks saanud kindlasti reageerida. Teatav kõrgendatud koormus langes PPA merepääste- ja koordinatsioonikeskusele JRCC Tallinn, kuid selliste juhtumitega tegelemine ongi keskuse töötajate igapäevatöö," kinnitas Oksmann.

Sarnaselt piirivalvega teatas ka veeteede ameti pressiesindaja Malle Lõhmus, et kuigi nende eksperdid käisid laeval kontrolli teostamas, siis kuuluski see nende igapäevatöö juurde ning sellega seonduvalt mingisuguseid lisakulusid ametile ei tekkinud.

Nädal aega tagasi esmaspäeva varahommikul sõitis Bahama lipu all seilav tanker Kyeema Spirit Tallinna lähedal asuva Aegna saare juures madalikule. Veeteede ameti andmetel polnud esmaspäeva hommikul kell 6.55 Aegna juures madalikule sõitnud tankeril õnnetuse hetkel pardal lootsi, kuid ankrualal, kus see juhtus, pole lootsimine kohustuslik.

Ebasoodsad ilmaolud võisid aidata kaasa sündmuste arengule. Tuule suund õnnetuse hetkel oli 355 kraadi ja tuule tugevus 16-18 m/s. Veeteede ameti laevaliikluse korraldamise keskus jälgis olukorda ja laeva manöövreid ning hoiatas laeva meeskonda enne õnnetust neljal korral ohu eest sattuda madalikule.

26. septembril viis veeteede amet läbi Aegna saare juures madalikule sõitnud tankeri Kyeema Spirit kontrolli. Laev oli saanud vigastusi nelja tanki ja pumbaruumi.

Üks tank sisaldas ka kütust ja veeteede ameti nõudmisel pumbati see enne laeva lahkumist tühjaks.

Neljapäeva õhtuks oli pumpamine lõpetatud ja Kyeema Spiritile anti luba suunduda remondisadamasse ning tanker alustas reede pärastlõunal oma teekonda remondisadamasse.

Eile jõudis tanker Turu lähedale Soome rannikuvetesse ja suundus Naantali sadamasse, kuhu alus nüüd remonti jääb.

Tanker on ehitatud 1999. aastal, laeva pikkus on 250 meetrit ja laius 44 meetrit, meeskonda kuulub 24 inimest.