"Õpetajakoolitusega peab käsikäes käima õpetajate ettevalmistus ja õpetajate täiendkoolitus," ütles Klaas õpetajakoolituse teemalisel väljasõiduistungil Tartu ülikooli Narva kolledžis.

"Kõik saab alguse õpetaja ameti populariseerimisest. Riigil tuleb noori motiveerida õpetajaks õppima riiklike stipendiumitega," ütles Klaas.

Klaasi sõnul on tõsine probleem ka õpetajakoolituse õppejõudude järelkasv.

"Ülikoolid peaksid enam väärtustama ja motiveerima pedagoogiliste ainete õppejõude. Riigipoolne ülikoolide rahastamine läbi tulemuslepingute ja Euroopa Liidu tõukefondide abil peab kindlasti toetama õpetajakoolituse arengut," märkis ta.

Klaas leiab, et õpetajakoolitus side praktikaga on nõrk ning uus aeg nõuab õpetajatelt väga palju uusi oskusi. "Õpetajate ettevalmistus peab olema paindlikum ja tihedamalt seotud praktikaga. Kultuurikomisjon on otsustanud õpetajakoolituse teema viia riiklikult olulise küsimusena Riigikogu täiskogusse," ütles Klaas.