"Väga tõsised süüdistused sadama juhtkonna kohta ja summad ei ole üldse väiksed. Pole ammu selliseid konkreetseid süüdistusi olnud ja ma arvan, et nii sadama juhtkond kui ka ministrid peavad avalikkusele selgeid vastuseid andma. Samuti on siin ka ainet õiguskaitseorganitele, sest nii ränga süüdistuse puhul tuleb objektiivne hinnang anda ka neil," ütles Boroditš Delfile.

Saadik lisas, et kui õiguskaitseorganid selles juhtumis midagi kriminaalset leiavad, siis tuleb sadama juhtkonnal ja ka majandusministril kindlasti vastutada.

Riigikogu liikme sõnul tekkisid tal mullu juba peale esimeste avalikuks tulnud lugude põhjal kahtlused riigihankes. "Toona oli kaks firmat ju selle hanke peale konkureerimas ja mulle tundus küll algul, et teise firma pakkumine oli kokkuvõttes summana odavam ja parem kui võidupakkumine," selgitas Boroditš Delfile toona tekkinud kahtlusi. Siis esitas saadik ka majandusministrile järelepäringu antud projekti kohta, kuid talle vastati vaid, et kõik vastab seadusele ja toimib.

Samuti tekitas nii toona kui  täna kahtlusi asjaolu, et Tallinna Sadama projekti taga oli mingisugune offshore ettevõte, mitte konkreetne firma. "Möödunud on juba paar aastat ja midagi seal konteinerterminalis veel ei toimu. Tegelikult on riik aga investeerinud sinna suuri summasid ja iga aasta paigalseisu tähendab ju suuri kahjusid riigile," selgitas Boroditš.

Boroditš viitas ka asjaolule, et septembris arutab kogu seda hankejuhtumit ka riigikohus ja kui kohus tuvastab seal mingeid kõrvalekaldeid, siis on riik kannatanud aastaid kahjumis, kuna investeeringud on seisnud. "Ka siis peab keegi vastutuse võtma," ütles saadik.

Eesti Ekspress kirjutas täna, et riigikontroll soovitab 2,4 miljoni euro suuruse kahju sisse nõuda Tallinna Sadama juhatuselt, kuna sadama juhatus ei täitnud Muuga kai ehitamisel piisavalt ettevõtjatelt nõutavat hoolsuskohustust.