Liikluse sujuvuse tagamiseks suunatakse sõidukid Tallinna-Tartu maanteelt 1,4 kilomeetri pikkuse lõigu ulatuses paremal pool asuvale ning olemasolevava maanteega paralleelselt kulgevale kogujateele. Kiirus piiratakse ohutuse tagamiseks kuni 50 km/h.

Nordecon ASi teedeehituse direktori Jaanus Taro sõnul on liikluse suunamise tinginud vajadus uue tööjärgu avamiseks Tallinna-Tartu maantee põhitee sildade ehitamiseks Pirita jõele. Põhiteetrassile rajatakse kaks paralleelset silda kogupikkusega 107 meetrit. Samuti on hädavajalik pärast liikluse suunamist alustada põhitee sildade pealesõitude mahukate täitetöödega.

Aruvalla-Kose teelõigu ehituse raames projekteeritakse ja ehitatakse valmis 2+2 sõidurajaga ning eraldusribaga ligemale 13 kilomeetri pikkune I klassi maanteelõik.

Lisaks ehitatakse kaks eritasandilist liiklussõlme ja kaks ristet, kolm viadukti (üks Kurena ristel ja kaks Kuivajõe liiklussõlmes) ja kaks tunnelit (Kolu liiklussõlm ja Liiva riste), põhimaantee sillad üle Pirita jõe ja Kuivajõe, rohesild, kogujateid ja kergliiklusteid koos neil olevate rajatistega (Saula kogujatee sild, Saula kergliikluse sild, kergliiklustunnel 28 km-l ja Kuivajõe kergliikluse viadukt). Samuti rajatakse müratõkked, paigaldatakse põrkepiirded ja maanteevalgustus, rajatakse haljastust ning paigaldatakse liikluskorraldusvahendeid.