Kohtuliku uurimise tulemused, mis esitatakse Rio de Janeirost Pariisi teel olnud lennukil hukkunud 228 inimese omastele järgmise nädala teisipäeval, selgitasid välja, et piloodi viga ja tõrgetega töötanud kiirusmõõdikud viisid katastroofini, vahendas BNS.

Prantsusmaa lennuohutusamet BEA esitab neljapäeval oma lõppraporti 2009. aasta 1. juuni õnnetuse kohta. Dokumenti on kannatamatult oodatud, et lahendada vaidlus lennukitootja Airbus ja lennufirma Air France vahel, kellel lasub vastutus katastroofi eest.

Allika kohaselt leidis 356-leheküljeline kohtulik raport, et kiirusmõõdikud külmusid kinni, kuid samuti, et "kapten eksis oma kohustuste täitmisel" ning "takistas kaaspiloodil reageerimast".

Kaks tundi pärast õhkutõusmist sattus lennuk Atlandi ookeani kohal turbulentsi, kui autopiloot järsku välja lülitus, märkis BEA mullu avaldatud esialgses raportis. Mõni hetk hiljem näitas üks mõõdikuist lennuki kiiruse "järsku langust", misjärel vallandus mootori seiskumise ohutuli, viidates asjaolule, et lennukit ei kanna enam tiibade alla liikuv õhuvool.

Kui kaks kaaspilooti püüdsid aru saada, mis oli juhtunud, naasis kokpitist varem puhkepausile läinud kapten, kes ei asunud siiski lennukit käsitsi juhtima, seisis toonases raportis.

Air France väidab, et tegu ei olnud pilootide süüga, sest mootori seiskumise ohutuli oli tehnilise rikke tõttu käivitunud.

Prantsuse kohtunikud uurivad Air France'i ja Airbusi juhtumit ettekavatsemata tapmise kahtlustuse alusel, peamiselt rikke tõttu kiirusmõõdikutes ehk 'pitot'des'.

Lennufirma asendas pärast katastroofi 'pitot'd', mille valmistaja on Prantsuse firma Thales, oma Airbus-tüüpi lennukitel mudeli uuema versiooniga.

Ohvrite perekonnad on heitnud ette, et suured Prantsuse korporatsioonid, nagu Airbus ja Air France, mõjutavad uurimist.