"Asjatundjate hinnangul peaks nii kõrgel suure kiirusega liikuvast lennukist välja heidetud lennukikütus enne merre jõudmist hajuma, nii et ulatuslikku merekeskkonna saastumist me antud juhul tõenäoliseks ei pea," ütles Delfile inspektsiooni nõunik Himot Maran.

Air France'i lennuk lasi umbes 90 000 liitrit kütust välja Läänemere kohal Rootsi lennujuhtide kontrolli all olevas õhuruumis ja Air France teavitas sellest Rootsi riiki, kirjutas Ilta-Sanomat.

Maran lisas, et kui midagi sarnast juhtuks Eesti territooriumi kohal, asuks keskkonnainspektsioon kindlasti selgitama juhtunu asjaolusid ja võimalikku keskkonnakahju.

Maran rääkis, et keskkonna saastamise eest on iseenesest sanktsioonid muidugi ette nähtud ja need on erinevates valdkondades ja eri raskusastmete puhul erinevad.

Sanktsioonide rakendamine sõltub Marani sõnul aga muuhulgas sellest, millistel asjaoludel tegu toime pandi. Näiteks ei loeta tegu õigusvastaseks, kui see pandi toime hädaseisundis.