Lennuk lasi paakidest välja umbes 90 000 liitrit kütust. See juhtus aga Rootsi lennujuhtide kontrolli all olevas õhuruumis ja Air France teavitab sellest Rootsi riiki, kirjutab Ilta-Sanomat.

Trafi liiklusanalüüsi osakonna juhataja Heli Koivu ütles, et kütusest vabanemistest saab amet teada kord või paar aastas.

„See on normaalne ettevaatusabinõu. Põhimõte on selles, et jäädaks alla lennuki maksimaalse maandumismassi,“ ütles Koivu.

Tema sõnul on tegemist tavaliselt pikamaalendudega. Kui lennu alguses ilmneb tehniline viga või selle kahtlus, on parem lennuväljale naasta.

„Kui siis ületatakse maksimaalne maandumismass, tuleb kütust välja lasta. Tavaliselt ei ole selles midagi dramaatilist ega hädalist, vaid lennujuhtidega lepitakse kokku, kus piirkonnas ja millisel kõrgusel seda tehakse,“ kirjeldas Koivu.

Lennuki kõrgus peab olema nii suur, et kütus jõuab alla kukkudes hajuda. Siis ei tekita see inimestele ega loodusele mingit kahju.

„Kõrgus peab olema vähemalt 5000 jalga (1500 meetrit). Air France'i lennuk oli ilmselt palju kõrgemal,“ kinnitas Koivu.

Finnairist öeldi, et kütuse väljalaskmine keset lendu on äärmiselt haruldane.

„Seda püütakse teha võimalikult kõrgel, et kütus hajuks, ja kohas, kus ei ole asustust,“ ütles Finnairi kommunikatsioonijuht.