„Teadetekohaselt avastati, et on probleeme lennuki uksega,“ ütles Göteborgi lennupäästekeskuse päästejuhi abi Lars Grantinger Rootsi ajalehele Aftonbladet.

Lennuk laskus kiiresti 7600 meetri kõrgusele. Kohe Ahvanamaa saarestiku keskusest Mariehamnist lõunas pööras lennuk tagasi Rootsi poole ning lasi seejärel kütust Läänemerre.

„See on väga suur lennuk, millel on maksimaalne lubatud maandumismass. Seetõttu tuleb üleliigsest pardal olevast kütusest vabaneda,“ ütles Grantinger.

Rootsi pilootide ametiühingu juhi Gunnar Mandahli sõnul hajub lennukikütus õhus.

Rootsi lennundusamet väidab, et ei tea, kui palju kütust merre lasti. Rootsi lennuohutuseksperdi Hans Kjälli sõnul võib jutt käia väga suurest kogusest. „Jutt käib maailma suurimast lennukist ja pikast lennust. Piloot lasi ilmselt merre kolmandiku kütusest, mis võib olla umbes 90 000 liitrit,“ ütles Kjäll.

Kjälli sõnul oli intsidendi põhjuseks kõige tõenäolisemalt niinimetatud uksehoiatus, sest lahkuti tavapäraselt lennukõrguselt, kartes, et lennukist võib kaduda õhurõhk.

Rootsi lennundusameti teatel võttis kütusest vabanemine aega 25 minutit. Lennuk lahkus Rootsi õhuruumist pühapäeval kell 17.45 kohaliku aja järgi ja maandus hiljem Pariisis.

Kõnealuses lennukis on 516 reisijakohta.