"Kui ERJK erakonnaseaduse alusel moodustati, määrati talle ka eelarve teiste sarnase rolliga komisjonide praktikat eeskujuks võttes. Praeguste ülesannetega tuleb komisjon praeguse ressurssiga toime," vastas Tarand Delfi küsimusele, kas erakondade rahastamist uurival komisjonil oleks vaja rohkem inimesi ja suuremat eelarvet, et komisjoni tegutsemine oleks pidev, jätkusuutlik ja ka erakondade käitumist muutev.

"Kui seadusandja otsustab ülesandeid lisada, siis on loomulik, et sellele antakse ka ressursikate," lisas Tarand.

Ta täpsustas, et komisjon ei ole siiski uurimis-, vaid kontrolliorgan. Mida segasem on kontrollitava kohta käiv regulatsioon, seda suurem kulu kontrollimisele. Seega, toimuva valguses pole põhiline mure mitte kontrollimises, vaid baasmängureeglites. "Kui parlament suudab erakondade rahastamise reegleid täpsustada, muutub ka kontroll, seal hulgas mitte ainult komisjoni, vaid ka avalikkuse poolt, lihtsamaks ja selgemaks ning jätab erakondadele niiviisi vähem kiusatusi hämaraladel tegutsemiseks," kummutas Tarand ohu, et erakonnad on skeemitamises osavamad kui nendega tegelev komisjon.