Andsime rikke kohta infot kell 11. Nimelt on elektriliinide post maas puruks ja traadid katki. Eesti Energiast öeldakse, et asjaga tegeletakse, aga kes tegeleb, ei tea keegi. On salapärane dispetšer, kelle kontakte ei avaldata.

Samalt rikketelefonilt anti tund hiljem teada, et brigaad on välja sõitnud. Paraku pole ka tunde pärast sõidu alustamist mehed linnast 40 kilomeetri kaugusele sihtkohta jõudnud.

Selle asemel korrutatakse iga tunni järel asja vastu huvi tundjale, et brigaad on väljas ja probleemiga tegeletakse. Nõnda on brigaad teel olnud kaheksa tundi ning selle alguspunkt on kord ühes, kord teises linnas.

Salastatud dispetšeri ega välja saadetud salajase brigaadiga ühendust saada aga ei õnnestu. Iga kord rikketelefonile helistades oleme palunud, et kui salastatud osakonnaga ühendust ei saa, siis ehk võtavad nood meiega ise ühendust. Aga ei, võib ootama jäädagi.

Töö venimise põhjendusena tuuakse, et vaja on valvekoerad kinni panna jne. Eesti Energia post asub ju eramaal. Tuleksin neile ise hea meelega vastu ja kooskõlastaks selleks nende saabumise, aga nagu selgub, pole see võimalik.

Eesti Energia kommentaar:

Möödunud aasta näitajate kohaselt likvideeris Jaotusvõrk keskmiselt rikkest tingitud elektrikatkestuse kahe tunni jooksul. Rikke kõrvaldamise aeg sõltub mitmest asjaolust – sellest, kas tegemist kesk- või madalpingeliiniga, kui palju on samas piirkonnas teisi rikkeid, samuti rikke iseloomust ja ka asukohast.

Nii võtab näiteks pimedas või raskesti ligipääsetaval alal rikke asukoha leidmine aega kauem. Mõnikord tuleb ainuüksi rikke asukoha leidmiseks läbi käia kümneid kilomeetreid liini ja alles siis, kui vea koht ja põhjus tuvastatud, saab tellida liini remontijad või ehitajad.

Kui rikkeid on rohkem, liigutakse järjekorras suurema kliendiarvuga liinidelt väiksematele. Jaotusvõrk on huvitatud klientidele võimalikult kiirest voolu taastamisest ja rikete likvideerimisel põhjuseta aega ei kulutata.