Veeteede ameti pressiesindaja Malle Lõhmus rääkis Delfile, et esialgsete andmete järgi sõitis kalalaev Baltic madalikule tehnilise rikke tõttu. Lõhmuse sõnul seiskus akumulaator ning ka laeva mootor, seetõttu ei saadud enam manööverdada ja laev triivis karile.

Lõhmus rõhutab, et need on esialgsed hinnangud ning andmeid juurdluse alustamiseks alles kogutakse, ees ootavad ka juurdlusintervjuud meeskonnaliikmetega. Soomest appi tulnud helikopter päästis aluselt kaks meest.

Veeteede amet alustas andmete kogumist kohe pärast õnnetust. „Kogume nii palju andmeid kui võimalik, seejärel otsustatakse, kes juurdluse läbi viib,“ sõnas Lõhmus, kelle sõnul pole esmane eesmärk kedagi karistada, vaid tagada, et selliseid õnnetusi tulevikus enam ei juhtuks.

Laev sõitis Paldiski lähedal madalikule eelmisel teisipäeval pool tundi enne südaööd ja vajus külili. Tuul puhul siis Paldiski lähedal puhanguti 18 m/s. Tuule ja lainete meelevallas on alus olnud seni. Laeva püüti madalikult lahti tõmmata pühapäeval, kuid katsed olid edutud.

Laeva madalikult kätte saamine on omaniku kohustus ning politsei- ja piirivalveameti sõnul ootab omanik selleks paremat ilma. Eile ja täna on ilm ilmselt olnud liialt tuuline, et päästeoperatsiooni korraldada, kuid võimalik, et sellega tehakse uuesti katset homme.

Esimese asjana asutakse välja pumpama aga kütust ja õli. Kui peaks tekkima reostus, siis piirama asub seda politsei- ja piirivalveamet ning kõrvaldamisega tegeleks keskkonnainspektsioon.

Veeteede ameti töötajatel pole õnnestunud laeval käia, kuid kui alus madalikult lahti saadakse, siis tõenäoliselt vaadatakse laev üle ja kontrollitakse, kas see vajab remonti. Kas või selleks, et tagada turvaline teekonna jätkumine.