Globaalne nutitelefonide turg kasvas IDC andmetel 2024. aasta esimeses kvartalis 7,8 protsenti, 289,4 miljoni ühikuni. Suurimat turuosa hoiab enda käes Samsung, kes tarnis esimese kolme kuuga 60,1 miljonit nutitelefoni.

Apple’i turuosa langes esimeses kvartalis mulluselt 20,7 protsendilt 17,3 protsendile. Seejuures saatis Apple esimese kolme kuuga välja 50,1 miljonit iPhone’i, mida on 5,3 miljoni ühiku võrra vähem kui aasta tagasi.

Reutersi teatel on iPhone’ide müük kokku kuivamas eelkõige Hiinas, kuna osa sealseid ettevõtteid ja valitsusasutusi piiravad töötajatel Apple’i seadmete kasutamist.

Ehkki ka Samsungi tarnemahud kukkusid esimeses kvartalis mullusega võrreldes 400 000 võrra, on nende languse taga pigem odavam hinnasegment, milles konkureeritakse Hiina tootjatega. Counterpointi andmetel müüdi Samsungi uut lipulaeva Galaxy S24 esimese kolme müüginädala jooksul 8 protsenti rohkem kui eelmist tippmudelit S23.

Samsungi ja Apple’i järel näitavad aga väga suurt kasvu mainitud Hiina telefonitootjad. Xiaomi, Hiina suurim nutitelefonide tootja, jõudis tänavuse aasta esimeses kvartalis 14,1-protsendilise turuosani, millega paiknetakse globaalses pingereas kolmandal positsioonil. Seejuures suutis Xiaomi suurendada oma telefonide tarneid aastataguse ajaga võrreldes enam kui 10 miljoni võrra, 30,5 miljonilt 40,8 miljonile.

Ülemaailmses edetabelis neljandal kohal paikneb Eesti tarbijate jaoks võrdlemisi tundmatu ettevõte Transsion, kelle nutitelefonid on populaarsed arenevatel turgudel, eelkõige Aafrikas. Transsioni tuntuimad brändid on Infinix ja Tecno.