Uurimislaev Viking Reach alustas teekonda parvlaev Estonia vraki asupaigast Paldiski suunas täna, 25. juuli varahommikul enne kella viit.

Laev jõudis Paldiski Lõunasadamasse kella 12.45 paiku. Alustati vöörirambi maha tõstmist uurimislaevalt.

Meretöid parvlaev Estonia vraki asupaigas viisid läbi ohutusjuurdluse keskus (OJK) ja Rootsi õnnetusjuhtumite uurimise amet (SHK) koostöös Soome ametiasutustega. Meretööde lepinguline partner on Norra ettevõte Reach Subsea AS, uuringud korraldati Norra lipu all sõitva uurimislaevaga Viking Reach.

Uuringutel osalesid Eesti OJK ja Rootsi SHK esindajad. Vaatlejatena olid kaasas kaks parvlaev Estonia hukust pääsenute esindajat – Ants Madar Eestist ja Urban Lambertson Rootsist.

Nädal aega kestnud meretööde käigus võeti parvlaev Estonia vraki parema parda vigastuse juurest merepõhja aluskorrakivimi proov ja laevakere plaadistuse kattumisproovid. Vraki juurest tõsteti üles kahe vasaku parda plaadistuse väljalõiked, mille tuukrid 1994. aastal vraki sisemuse uurimiseks lõikasid.

Samuti õnnestus lõigata allveerobotiga teraseproov parema parda vigastusest ning tuua üles kajutiakna klaasi ja tihendi osad. Allveerobotiga filmiti parvlaev Estonia autotekki, sealhulgas visiiri ja rambi juhtkappi, mis asub autoteki sissepääsu kõrval. Laeva parema parda vigastust filmiti allveerobotiga nii väljast- kui ka seestpoolt laeva autoteki kaudu.

Parvlaev Estonia vöörirampi hoiustatakse esialgu Raasiku vallas eraettevõtte kinnisel valvataval territooriumil paiknevas laohoones. Tulevikus on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil kavas leida rambile sobiv alaline koht.