Eelmisel aastal oli Mika Häkkinen eelnevalt võtnud võidu Nürburgringilt ja alustas sõitu 4 punktise edumaaga Michael Schumacheri ees, kellel oli kvalifikatsioonis õnnestunud sõita välja küll kõige parem aeg, aga auto suri stardis välja ning Schummi pidi alustama sõitu viimaselt positsioonilt.

Sellega siiski Schumacheri hädad ei lõppenud, sest ennast esiotsa välja kihutanud Saksamaa kodanikul purunes peale boksipeatust uus rehv ja maailmameistritiitel oli otsustatud. Mika Häkkinen juhtis sõitu algusest peale ja vaatamata Irvine`i pingutustele finisheeris ta uhkes üksinduses esimesena.

Suzuka ringraja põnevaimateks hetkedeks olid aastatel 1989 ja 1990, kui Senna ja Prost mõlemal aastal sel rajal meistritiitli pärast rabeldes kokku põrkasid.

Käesoleval aastal piisab Mika Häkkinenile võidust, et tulla maailmameistriks, sest võrdsete punktide korral saab maailmameistriks enim etapivõite saavutanud Häkkinen. Irvine peab maailmameistriks tulemiseks hoidma Soome poega lõppjärjestuses endast tagapool, mis ei saa aga sugugi kerge ülesanne olema. Irvine`i õnneks toetab teda vanem Schumacher, kes tuleb sel aastal peale oma vigastust teistkordselt võistlustandrile ja kel on õnnestunud Suzukas juba kaks korda etapivõidu mõnu nautida.

Eddie Irvine´i kasuks räägivad nii mõnedki faktorid. Esiteks muidugi see, et Malaisias olid mõlemad Ferrarid erakordselt kiired ja seda just kiiretes kurvides. Erinevalt Sepangi rajast on Suzuka väga kiire ja kurvis püsimine seega väga oluline. Teiseks loomulikult Michael Schumacheri suurpärane sõiduoskus, mille hea näide oli just Malaisia GP, kus Schummi kontrollis täielikult Häkkineni oma seljataga. Kolmandaks vägagi määravaks faktoriks on see, et Irvine on Jaapanis ja Suzukal sõitnud mitmeid aastaid madalamates Vormeli klassides.

Mika kasuks on tema maru rahulik iseloom, ehk nagu tema manager exmaailmameister Keke Rosberg ütleb:" Sillä on koko ajan pää kylmänä". Just see võib nõrganärvilised Ferrari mehed rööpast välja viia.

Mika võitis eelmisel aastal Suzukal ja seegi on tema eeliseks, kui McLareni team ennast ületada suudab ja vähemalt kordki sel aastal ilma jamadeta suudab toimetada.

David Coulthardi roll ei ole siin sugugi vähemtähtis, kuna Davidil on pronksi võimalus ja teiseks võib tema olla see mees, kes toob punkte McLaren teamile, mis aitaks võita Ferrarit, kellest ollakse 4 punktiga taga. Kui nüüd David kas või moepärast aitaks Häkkinenil punaste meeskonna ette jõuda, oleks see Mika võidu puhul lunastus tema aasta jooksul sooritatud käkkidele.

Teistest teamidest rääkides, saab see sõit olema oluline käesoleva aasta uustulnukale BAR, kellel polegi õnnestunud ühtki punkti saada ja kus raha asjadega on ometigi kõik korras. Hetkel ähvardab neid tabada F1 halvima teami nimetus, mis võib muutuda järgmiseks aastaks tõeliseks komistuskiviks.

Frenzeni (51) ja Coulthardi (48) vahel saab toimuma huvitav pronksivõitlus, mida Coulthardi poolt vaadatuna on raske, kuid mitte võimatu teostada.

Damon Hill saab lõpuks ometi sõita oma viimase sõidu! Seda on mees juba hooaja algusest peale soovinud ja karta on, et see mees võib ennast veel korra kokku võtta, et lõpetada oma karjäär eesrindliku kohaga. Jordan tuleb muideks uue Mugen- Honda mootoriga sel korral peale ja sel riistapuul pidi olema 20 hobust jälle juures. Uus on aga alati võidusõidus väga õrn ...

Võistluse algust tasub kindlasti hoolega kontrollida, sest vahepeal toimub üleminek talveaega!