Argumendid:
  • Tulumaksuga maksustatakse üksikisikute sissetulekut. Käibemaksuga maksustatakse aga kulutusi. Selline maksusüsteem oleks õiglane — maksab üksnes see, kes kulutab ja tarbib. Kokkuhoidlik inimene maksab maksu vähem.

  • Soodustab pikaajalist säästmist ja investeerimist — maksustatud on üksnes eratarbimine, mitte aga erainvesteeringud.

  • Lihtne hallata — kaovad probleemid seoses erisoodustustega, varjatud tuludega, ning väheneb vajadus maksta ümbrikupalku (sotsiaalmaksu tõttu see täielikult ei kao ilmselt).

  • Inimeste privaatsus suureneb — riik ei tunne huvi eraisiku sissetulekute allikate vastu, kaob vajadus sissetulekute varjamiseks.

  • Sisuliselt maksustatakse ka varjatud ja välismaalt saadud sissetulek — läbi tarbimise.

  • Kaob vajadus eraisikute tuludeklaratsioonide järele.

  • Ühtlasi rakendada erinevaid käibemaksu määrasid esmatarbekaupadele ja luksuskaupadele (õiglane maksusüsteem).

  • Kaardimaksete puhul võiks käibemaksu kanda otse maksuameti arvele (pankade kaardikeskus)
Miinused:
  • Eraisikute illegaalsete tulude jälgimine muutub keeruliseks — samas miks peaks riik huvituma, kust eraisik tulu saab kui ta oma maksud teistpidi kätte saab ning suudab avalikke teenuseid pakkuda. Rahapesu tõkestamiseks saavad pangad endiselt kontrollida raha päritolu. Samuti kui riik soodustaks elektrooniliste maksevahendite levikut (kuni selleni, et sularaha täielikult kaotada) kaoks selline probleem täielikult — elektrooniliste laekumiste ja maksete kaudu saaks endiselt kodanikel “silma peal hoida”.