Andmekoguga liituvad kõik riigi ametiasutused ja valitsusasutuste hallatavad riigiasutused. Andmekogu haldab kõigi liitunud asutuste struktuuriüksuste, ametikohtade ja töötajate informatsiooni. Määruse eelnõu seletuskirjast selgub, et sisuliselt on tegemist asutuste tarbeks mõeldud standardse personali- ja palgaarvestustarkvaraga.

Loodava andmekogu vastutav töötleja on Rahandusministeeriumi haldusalas tegutsev Riigi Tugiteenuste Keskus.

Seletuskirja põhjal on andmekokku kantav info jagatud kolme gruppi: asutused, ametikohad ja isikud. Lisaks on nende andmete põhjal võimalik esitada aruandeid maksu- ja tolliametile, statistikaametile ja sotsiaalkindlustusametile.

Ühtse riigi personali- ja palgaarvestuse andmekogu loomisega kaob asutustel vajadus iseseisvalt arendada oma infosüsteeme. Kõik seadusest tulenevad infotehnoloogilised arendustööd, nende juurutamine ja kasutajate koolitamine toimuvad tsentraalselt, mis muudab teenuse odavamaks.

Andmekogu pidamist finantseeritakse riigieelarvest selleks eraldatud vahenditest.

Määrus jõustub eelnõu seletuskirja põhjal koos avaliku teenistuse seaduse jõustumisega järgmise aasta 1. aprillil.